7 + 1 tipp tartalomfejlesztésre

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a Profonte Management Akadémia alapítója

 

 

 

 

2016. június 16. csütörtök

Egy saját e-mail lista hatalmas érték a vállalkozása számára, főleg, ha az valóban csak érdeklődőket és való e-mail címeket tartalmaz. Fontos, hogy ”jól bánjon” velük, azaz ne csak értékesítsen nekik, hanem valódi és érdekes tartalmat is adjon az olvasóinak.

Hand sketching Mailing List Concept with marker on transparent wipe board.

Ez azért rendkívül lényeges, mert a folyamatos értékesítéstől a listája könnyen kimerül, amely nem csak a leiratkozók számában, hanem az értékesítés erősségében is megmutatkozik.

Egy izgalmas blogcikk az első lépés, ahhoz, hogy minőségi tartalmat adjon az olvasói számára.

Az új írás megjelenéséről mindenképpen e-mail-ben (+közösségi média oldalain) küldjön értesítést. A levél ne legyen hosszú (kb. 0,5 A4-es oldal elegendő), és a blogbejegyzés 1-2 érdekes momentumát emelje ki.

Pontosan milyen tartalmakat érdemes készítenie?

1. Aktualitások a piacon

Mutassa meg a saját üzletének érdekességeit és újdonságait, de ne értékesítési jelleggel. Számoljon be a készülő fejlesztésekről, új termékekről, a piacához köthető eseményekről.

Ezen felül mindenképpen kommunikálja, ha a cége zöld beruházást hajt végre, mivel ez megmutatja, hogy a vállalkozása számára fontos a társadalmi felelősségvállalás is. Ilyen lehet pl. ha szelektíven kezdi gyűjteni a hulladékot.

2. Bepillantás a cég életébe

Azon felül, hogy növeli a hitelességét, ha az ügyfelei képet kapnak a mindennapjaikról, még abban is segíthet, hogy egy közelebbi, már-már baráti kapcsolatot alakítson ki velük. Ezzel a módszerrel igazán elkötelezett ügyfeleket nyerhet, akik kérés nélkül viszik szerte a világba a cége jó hírét.

3. Termékteszt

entwickler.de

entwickler.de

Mindenképpen kösse ki, hogy a teszt, amit bemutat: laikus teszt, tehát nem független szakértők végzik.

Hasonlítsa össze a versenytársai termékét a sajátjával pl. sorszámozott minták segítségével. A konkurenciájáét ne nevesítse, viszont azt nyugodtan mondja meg, hogy melyik az Ön terméke.

4. Kiállítás

Részletesen számoljon be arról, ha a cége kiállításon vesz részt: készítsen képeket az előkészületekről, az érdeklődőkről, ahogy a hostessek dolgoznak, és természetesen a standjáról is.

vasar_twitter

Twitter

Ehhez kapcsolódva akár nyereményjátékot is indíthat a közösségi média oldalain, illetve ott is kommunikálja az eseményeket!A beszámolója legyen részlet gazdag, izgalmas, és személyes. Ne féljen megosztani kisebb műhelytitkokat, és a saját érzéseit sem a rendezvénnyel kapcsolatban.

5. Nemzetközi trendek

Bár egyre nagyobb számban beszélnek itthon is valamilyen idegen nyelvet, egy magyar nyelvű írás a legújabb trendekről, még mindig meglehetős sikerre számíthat.

Olvasson utána külföldi oldalakon a piaca várható újdonságainak, és készítsen belőle saját blogcikket. Mutassa be az újdonságokat, és kérdezze meg az olvasóitól, hogy ők minek örülnének a legjobban.

6. Hogyan használja?

Remek tartalmat adhat azzal, ha elmondja, hogy az Ön által gyártott terméket/ értékesített szolgáltatást a vásárló hogyan tudja használni. Írjon arról, hogyan kell egy adott problémát házi praktikákkal megoldani, majd mutassa meg, hogy milyen az, amikor Ön profiként kezeli a helyzetet. Itt azt kell bebizonyítani, hogy mennyivel hatékonyabb és biztonságosabb az Ön módszere.

7. Kérdezz-felelek nap

q&a_linkedin

LinkedIn

Tartson kérdezz-felelek napot! Teremtsen kapcsolatot az ügyfeleivel, válaszoljon meg minden kérdést, amit feltesznek Önnek!

A közösségi média felületei is jók lehet erre a célra, de hasznosabb, ha a blogján, vagy e-mailben tehetik fel Önnek a kérdéseiket.

 

A blog azért jó, mert vásárlást generálhat, az e-mail pedig azért, mert az ügyfelektől érkező válasz e-mail javítja az Ön leveleinek bejutási arányát. (+Piackutatás is, hiszen a partnerei/érdeklődői bátran feltehetik a kérdéseiket. Ne felejtsen el következtetéseket levonni belőlük!)

+1. A referencia

A vevő vélemények és sikerek fontosságát nem lehet eleget hangsúlyozni. Természetesen ezt a vállalkozás ne magának az „íróasztalfiókban gyűjtögesse”, hanem tegye fel az oldalaira (persze erről egyeztessen az ügyfelével előtte), készítsen belőle blogcikket.

Ha még extrább ügyfélvéleményekkel szeretné meglepni az olvasóit, akkor készítsen interjút az elégedett vásárlóival, lehetőleg profi videós segítségével, hiszen ezzel is építi a cége image-át.

Törje meg az egysíkú sales-es kommunikációt és adjon értéket a követőinek. Szórakoztassa őket, miközben emeli a szakértői státuszát. A lényeg, hogy a követői lássák: Ön szívvel-lélekkel dolgozik, a szakmáját/piacát valóban szereti és nem csak eladni akar.

Ezeket az elemeket érdemes beépítenie a mindennapos kommunikációjába. Remek, ha havi 1-2 alkalommal ilyen tartalommal is meglepi a követőit. Ráadásul a blogcikkeket rotálhatja is, azaz újra és újra megoszthatja a régebbi bejegyzéseit.

 

Share This:

Egy hozzászólás a(z) “7 + 1 tipp tartalomfejlesztésre” bejegyzéshez

  1. Visszajelzés: A hatékony kommunikáció egyik formája – vallalkozzokosan.sk

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.