Villámgyorsan változó céges adatok. 3 módszer a karbantartásra.

2016. április 21.

Napjainkban a cégadatok gyorsabban változnak, mint valaha. Óránként 182 igazgatói tisztségváltozás történik, 302 üzleti telefonszám változik, vagy szűnik meg, valamint 64 cég költözik új irodába – derül ki a Dun and Bradstreet amerikai felméréséből. Bár hazai viszonylatban más léptékkel számolhatunk, de a változásokkal lépést tartani nagy kihívás itthon is.

A munkavállalók, főként a fiatalok, cégek, pozíciók, és munkák között vándorolnak, így az adatbázisok és céges információk egyik pillanatról a másikra értéktelenedhetnek el. Felméréseink szerint a CRM-adatok elértéktelenedésének mértéke minden hónapban eléri a 2%-ot, amely rontja az adatminőséget, valamint rosszul teljesítő kampányokhoz, kiaknázatlan lehetőségekhez és veszteségekhez vezethet.

infographic-business-info-changes-fast

forrás: D&B

Tartson lépést az adatváltozással

A legtöbb vállalat mindezek ellenére figyelmen kívül hagyja adatainak pontosságát, nem szánnak elég időt az adatbázis karbantartására, illetve sokszor megfelelő eszközeik sincsenek meg mindehhez. Egy meglévő, rossz adatbázis megtisztítása sok idő és energia, így kézenfekvő megoldás lenne a hibák megelőzése, sokan azonban nem tudják, hogyan tegyék ezt.

Pedig a vállalatok képesek lehetnek arra, hogy lépést tartsanak a villámgyorsan változó vállalati adatokkal! Sőt! Akár gyorsabbak is lehetnek! Nézzük, hogyan!

1. Az adatok ellenőrzése

A céges adatbázis nem megfelelő minőségének egyik oka az adatok elhanyagolása. Ha a cég nem tartja karban, illetve nem frissíti rendszeresen meglévő kontaktjait, azok elavulnak, megváltoznak, érvényüket veszítik. Bár az adatok, adatbázisok és források egyesítése nehézkesnek tűnhet, a folyamat segíthet megelőzni a problémákat, és pontos képet ad az ügyfelekről, megkönnyítve ezzel a marketinges és értékesítő csapat dolgát.

2. Használati szabályok lefektetése

Amikor a különböző osztályok (például sales vagy marketing) közös adatbázisból dolgoznak, mindenkinek azonos szabályok szerint kell lementeni az adatokat, a pontatlanságok és duplikációk elkerülése érdekében. A cégeknek komoly adatrögzítési szabályokat kell lefektetniük annak érdekében, hogy a vállalaton belül biztosítani tudják a kritikus információk megfelelő kezelését és a konzisztenciát is.

Forrás: ZDNet

Forrás: ZDNet

3. Az adatok karbantartása

Az céges adatok minőségének karbantartása nem egyszeri tevékenység, folyamatosan kell végezni. A hibák kiszűrése és az adatok magas minőségének garantálása hosszú távú munkavégzést igényel.

Ha elvesztünk az adatok útvesztőiben, érdemes megfontolni egy olyan szolgáltatásba való befektetést, amely segít kiszűrni a duplikációkat, a hibás címeket és adatokat is. Ennek segítségével kampányai sikeresebbek, a marketingesek és a sales csapat munkája pedig lényegesen gördülékenyebb lehet.

A fent említett három módszer segítségével cége lépést tarthat a gyorsan változó adatokkal és elérheti a lehető legjobb megtérülési mutatót is.

 


Bisnode PartnerManager teszt hozzáférés igénylés


 

Share This: