3+1 tipp a hatékony e-mail marketinghez

avagy a marketing adatbázis megvásárlása utáni első lépések

Szombati Orsolya
online marketing szakértő
a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

Hogyan hozzam ki a vásárolt listámból a maximumot?
Vajon milyen üzenettel tudom leginkább megragadni az olvasóimat?
Hogyan érjem el, hogy feliratkozóim nyitottak legyenek az ajánlatomra?

 

Talán ezek a kérdések már az Ön fejében is megfogalmazódtak mielőtt vagy miután marketing adatbázis vásárlása mellett döntött. Manapság szinte minden cég megpróbálkozik valamilyen formában az email marketinggel: ki több, ki kevesebb sikerrel.

A bejegyzés célja, hogy segítségére legyen abban, hogy a marketing adatbázis megvásárlására fordított összeg végül ne ablakon kidobott pénz legyen, hanem egy olyan befektetés, amely biztosan megtérül vállalkozásának, és új ügyfelekkel teszi gazdagabbá cégét.

Lássuk akkor, hogy egy-egy marketing kampány elindítása előtt melyek azok a szempontok, amelyeket érdemes lesz szem előtt tartania, megszívlelnie és követnie.

1. tipp: Adatbázisa legyen minőségi!

Sok olyan „cég” és „vállalkozó” van ma a piacon, amely párezer forintos összegért 50-100-500 ezres „marketing célú” adatbázisokat ajánl fel megvételre. Kérem, álljon ellen a kísértésnek, és ne dőljön be ezeknek az ajánlatoknak!

Hiszen valószínű, hogy azok az email címek, amelyek ezekben az adatbázisokban szerepelnek, ellenőrizetlen forrásból kerültek összegyűjtésre. Ez komoly adatvédelmi kérdéseket is felvet, valamint nagy összegű adatvédelmi bírságot is maga után vonhat. Ráadásul nem is biztos, hogy ezek az adatbázisok az Ön célcsoportját tartalmazzák.

A személyes adatokkal való kereskedést a törvény keményen bünteti, ezért célszerű olyan adatbázis vásárolnia, amely ellenőrzött forrásból származik, és amelynek feliratkozói hozzájárultak a marketing célú üzenetek fogadásához is.


Érdemes tudnia, hogy ma, Magyarországon kizárólag a céges központi (pl. info@cegnev.hu, cegnev@cegnev.hu, ugyfelszolgalat@cegnev.hu stb.) címekre lehet a küldő hozzájárulása nélkül elektronikus reklámüzenetet küldeni. Azokra a címekre, amelyből egyértelműen kiderül, hogy a tulajdonosa természetes személy (pl. keresztnev.vezeteknev@cegnev.hu, vagy keresztnev@cegnev.hu) TILOS a fogadó fél hozzájárulása nélkül elektronikus reklámüzenetet küldeni.


Listája akkor lesz minőségi, ha kizárólag olyan vállalkozásokat tartalmaz, amelyek számára érdekes lehet az a termék, vagy az a szolgáltatás, amit Ön értékesít. Például: ha Ön rendszergazda szolgáltatást értékesít cégek részére, akkor olyan adatbázist vásároljon meg, amely olyan cégeket tartalmaz, amelyeknél legalább 50 számítógép van.

Vagy ha Ön flottakezeléssel foglalkozik, akkor csak olyan cégek adatait vásárolja meg, amelyeknél legalább 10 gépjárművel rendelkeznek.

(A példákban szereplő számadatok csak informatív jellegűek.)

Lehet, hogy így listája kisebb lesz, mint ha megvásárolná a Magyarországon bejegyzett összes cég adatait, ám mégis hatékonyabban tud rá marketingezni. Hiszen nem „ömlesztett” „szűretlen” adatokat, hanem kifejezetten az Ön célcsoportját fogja a fentiek szerint összeállított lista tartalmazni.

2. tipp: Szerezzen be egy professzionális hírlevél küldő szoftvert!

Amennyiben Ön a profi email marketingesek közé szeretne tartozni, akkor célszerű azonnal elfelejteni az outlookból, és egyéb levelezőrendszerekből , „címzettek titkos másolatban” vagy a word és excel beépített körlevélkészítőjével küldött elektronikus leveleket.

A hatékony email marketing elengedhetetlenül fontos eleme lesz egy olyan hírlevél szoftver, amely képes

  • név szerint szólítani az olvasót
  • mérni a linkekre történő kattintást
  • linkre történő kattintással egy másik listára is átiratkoztatni a címzettet
  • előre időzíthető leveleket és automatizált levélsorozatokat küldeni
  • fogadni, beimportálni az Ön által megvásárolt marketing listát
  • egy klikkel kezelni a leiratkozást

Tehát, ha még nem rendelkezik ilyen szoftverrel, célszerű körbenéznie a hazai és nemzetközi piacon. Ma már ingyenes, egyszeri díjas és havi díjas megoldások közül választhatja ki az Önnek és cégének legmegfelelőbb konstrukciót.

Target your customers. people in the center of circle.

3. tipp: A vásárolt adatbázisból szűrje ki a potenciális érdeklődőket!

Ahhoz, hogy adatbázisából a maximumot tudja kihozni, érdemes közvetlenül a vásárlás után a listából kiszűrni azokat, akik nyitottak lesznek a jövőben az Ön témájára, és nem utolsó sorban vállalkozása ajánlatára.

Ezért még véletlenül se konkrét vásárlási ajánlattal nyisson! Felmérések szerint a minden előzetes bevezető nélkül küldött értékesítési levelek többsége jó esetben „csak” a kukában landol, rossz esetben a címzett azonnal leiratkozik az adatbázisból (ami egyértelműen ablakon kidobott pénzt jelent Önnek), még rosszabb esetben Önt, mint küldőt „spammernek” azaz levélszemét-küldőnek jelöli meg a feliratkozó, ami komoly problémákat is jelenthet Önnek: IP címét spam listára tehetik, és akár még a domainjét is elvehetik.

Érdemes tehát első körben kipuhatolni a címzettől, hogy a jövőben kíván-e Öntől további leveleket fogadni.

Erre a legegyszerűbb mód, ha az Ön első levele nem csak egy rövid bemutatkozást tartalmaz, hanem felkínál a címzett számára például egy letölthető összefoglalót, amely az olvasó számára hasznos, és kapcsolatos azzal a területtel, amivel Ön foglalkozik.

Az összefoglalón kívül kínálhat még a címzetteknek:

  • letölthető kupont
  • díjmentes e-mail tanfolyamot
  • egy hasznos csekklistát
  • kitölthető tesztet
  • bejelentkezési lehetőséget díjmentes konzultációra

A lényeg: NE eladni akarjon azonnal, hanem adjon valami olyat, ami hasznos, értékes tartalmat küldőként tünteti fel Önt és cégét a címzett szemében.

Hírlevél szoftverének segítségével a háttérben figyelje, hogy ki kattint a levélben szereplő linkre, ki tölti le a kupont, összefoglalót, csekklistát! Őket a kattintás pillanatában szoftverével írassa át egy másik, potenciális érdeklődők listára. Ez a lista már egészen biztosan olyan címzetteket, feliratkozókat fog tartalmazni, akik már mutattak valamiféle érdeklődést az iránt a téma iránt, amivel Ön foglalkozik, tehát részükre a továbbiakban is bátran küldhet üzenetet.

Azoknak pedig, akik még nem kattintottak, vagy nem töltötték le az Ön által felkínált anyagot, (azaz még nem szerepelnek a potenciális érdeklődők listán), nyugodtan küldhet egy vagy két emlékeztető levelet.

Úgy láttam, Ön még nem töltötte le 5.000 Ft értékű kuponunkat.
Kattintson most, mert ez a dokumentum már csak xy dátumig lesz elérhető.

A lényeg: adjon egy nem túl közeli, de nem is túl távoli határidőt, amely alatt a címzett jelezheti érdeklődését az Ön témája iránt.

Hand sketching Mailing List Concept with marker on transparent wipe board.

+1 Tartsa tiszteletben a „nem”et is!

Talán mondanom sem kell, hogy a reklám célú leveleknek kötelező tartalmi eleme kell, hogy legyen a leiratkoztató link is. Már az első kiküldött üzenetnél, és természetesen a továbbiakban is tegye lehetővé a címzettek számára, hogy egyetlen klikkel jelezzék Önnek, ha nem kívánnak Öntől és az Ön vállalkozásától további üzeneteket fogadni!

Amennyiben rendelkezik hírlevél szoftverrel, akkor ezt a feladatot a program nagyon precízen és pontosan elvégzi Ön helyett. A Leiratkozás » linkre történő klikkelés pillanatában a program azonnal inaktívvá teszi a címzett email címét, vagy akár azonnal törli őt az adatbázisból is.

Sok helyen láttam már olyan megoldást, hogy a linkre kattintással egy e-mail nyílik meg a címzett gépén, mintegy kérve a címzettet, hogy ha nem akar több levelet fogadni, akkor küldjön erről üzenetet. A semminél természetesen ez is jobb megoldás, mégsem javaslom. Hiszen ez további bosszúságot és plusz munkát okoz a címzettnek (aki talán hosszú távon köti össze a benne lévő rossz érzést az Ön cége nevével), valamint Önre is plusz terheket ró. Hiszen Önnek is manuálisan kell kiszednie a leiratkozókat az adatbázisból. A manuális munka pedig akár hibázásra is lehetőséget biztosít.

Nincs annál bosszantóbb, amikor a címzett (aki leiratkozása ellenére újabb levelet kap Öntől) háborogva ír reklamáló levelet, vagy akár bejelentést tesz kéretlen reklámlevelezés miatt a megfelelő hatóságnál. Ne tegye ki magát ennek a kockázatnak, lehetőség szerint profi hírlevél szoftver segítségével végezzen email marketing tevékenységet!

A következő blog bejegyzésben abban segítek Önnek, hogy feliratkozói érdeklődését ne csak felkelteni, hanem fenntartani is képes legyen. Következő cikkem a „hasznos tartalom” küldésről fog szólni.

Addig is sok sikert, hatékony e-mail marketinget kívánok Önnek!

Share This: