7 tipp a nyári uborkaszezonra

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

 

Ha Ön is olyan iparágban dolgozik, ahol a nyár uborkaszezonnak számít, akkor van néhány remek tippem, hogy mivel töltheti el Ön és a vállalkozása ezt az időszakot hasznosan.

Végeztem egy nagyon gyors kis piackutatást a neten, hogy hogyan tartják számon az átlagemberek ezt a nagyjából júniustól-szeptember elejéig tartó időszakot. Ebből szeretnék Önnel 2 nagyon jót megosztani, ezeken akadt meg leginkább a szemem:

Én úgy tudom, hogy az uborkaszezon átvitt értelemben a holt időszakot jelenti, mikor hőség van a földeken, nem lehet dolgozni, az emberek el vannak punnyadva a melegtől … szóval mikor úgy megáll minden ..”

Mikor nincs semmi izgalmas hír, pangás van. Főleg nyáron szokott előfordulni, mikor egyszerűen semmi izgalom nem történik.”

Ezek után szeretném Öntől megkérdezni:

Az Ön cégének életében hogyan telik az uborkaszezon?

  • Ücsörögnek az irodában és várják, hogy leteljen?
  • Önök is szabadságra mennek, hogy ne lássák, hogy mennyire haszontalanul telik a munkaidő?
  • … vagy valami hasznossal foglalják el magukat?

Ha ez utóbbi a terv, csak nincs még hozzá ötlete, akkor íme az én 7 tippem az uborkaszezonok nyugis napjaira, ami előreviszi a cégét! (Hiszen a nyáron elrakott savanyúsággal, befőttel aratja le a jó háziasszony is a babérokat télen!)

1., Fejlesszen terméket! Ezek a nyugis napok tökéletesek arra, hogy a különböző osztályok közös meetingeken agyaljanak arról, hogy milyen irányba induljanak tovább. Sokkal könnyebben lehet ilyenkor produktív megbeszéléseket tartani, mert a kollégái nyakán nincs ott  a teljesítménykényszer, mint a főszezonban.

2., Menjenek tréningre! Lehet, hogy a nyár nem éppen szinonimája a tanulásnak, hiszen iskolás korunktól arra lettünk nevelve, hogy ha hőmérő higanyszála felszökik 25 fok fölé, akkor jön a nyári szünet, és a tankönyveket el lehet süllyeszteni a pincében.. de egy kellemes környezetben bárki szívesen eltölt egy kis időt a tanulással, ha ezzel:

  • sikeresebb lesz a munkájába
  • többet kereshet a tanultakkal
  • új irányokba indulhat el, új kihívásokat kap a tanulás által

Biztos vagyok benne, hogy az Ön kollégái is szívesen fognak tréningre menni az irodai malmozás helyett, ha a fenti érveket bemutatja nekik. Ráadásul, a sikeres, motivált kollégák jelentősen meg fogják növelni az Ön bevételeit is!

training

3., Szórakoztassa a vevőit! Végre van idő és lehetőség akár alacsony költségvetéssel is programokat szervezni a vásárlóinak (családi nap, üzemlátogatás, részt venni fesztiválokon), vagy éppen a marketing csatornáin kicsit lazábban kommunikálni számukra, vicces „home made” videókat készíteni a vállalkozása nyári eseményeiről.

4., Kutassa a piacát! Itt a tökéletes lehetőség, végre van rá ideje a munkatársainak, hogy valóban elvégezzék a kutatást, ne csak hasra ütésre töltsenek ki kérdőíveket. A legjobb értékesítői ilyenkor sziporkázhatnak ezzel akár a meglévő vásárlóinál is. Ez egyszerre kapcsolatépítés az ügyféllel és fontos statisztikai információ gyűjtés a cégének! Ugyan így a konkurens cégeket is kényelmesen be lehet ilyenkor cserkészni…

5., Keressen keresztmarketing partnereket, akikkel valóban azonos a célcsoportjuk. Ebben az időszakban van idő a részletesebb tárgyalások lebonyolítására, a lassan döcögő jogi kérdések tisztázására, még mielőtt beindul a szezon. Így Ön már felkészülten, vághat bele a következő etapba: kidolgozott értékesítési stratégiával, elkészült marketingtámogatással, felkészült kollégákkal.

6.,  Kezdje el kidolgozni az év végi kampányát!

  • Milyen ajánlat,
  • milyen csatornákon kommunikálva,
  • milyen büdzsével, milyen ajándék- bónusz- extra,
  • milyen mérőszámok,
  • milyen ütemezés,
  • marketing eszközök tervezése (pl. szóróanyagok, vagy a hostessek ruhája),
  • kampány helyszínek lefoglalása…

7., Végül, de nem utolsó sorban: próbáljon ki új marketing eszközöket! Ezek a nyugis hónapok remekül használhatóak arra, hogy új csatornákat készítsen elő, mini teszteket folytasson, megismerje az adott eszköz használatát, tanuljon róla, hogy amikor élesbe kikerül ősszel, Ön már ne bukdácsoljon a használatával!

+1 Menjen csapatépítésre a munkavállalóval! A nyár a legjobb alkalom a közös céges bográcsos, grillezős, vízparti vagy szőlős pincei csapatépítésekre. Higgye el az Ön kollégái is meg fogják sokszorozni a hatékonyságukat, ha csapatként dolgoznak együtt. Ehhez pedig alapfeltétel, hogy ne csak alig ismert kollégák legyenek, hanem igazi barátok. Ahhoz, pedig hogy a csapat Önért, a vállalkozásáért dolgozzon, fontos tudniuk, hogy Ön is velük van! Ne húzza ki magát ezekből a bulikból!

Remélem talált Ön is olyan ötletet ebben a felsorolásban, ami az idei uborkaszezonját sikeresen gyümölcsöző időszakká teszi!

Kellemes és hasznos uborkaszezont kívánok Önnek és vállalkozásának!

 

Szombati Orsolya

személyiség-tipológus, a Profonte Management és Sales Akadémia alapítója

www.sales-akademia.hu

www.marketingkivitelezes.hu

 

 

Share This: