Bizalom és siker az online értékesítésben

avagy hogyan kösse magához olvasóit egy örök életre?

Szombati Orsolya
online marketing szakértő
a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója
Megvásároltam a marketing adatbázist, leválogattam a potenciális érdeklődőket… hogyan tovább?
Hogyan érjem el, hogy az olvasók megnyissák a leveleimet?
Hogyan hozzam szóba az ajánlatomat? Hogyan értékesítsek?

Ezek a kérdések szinte mindenki fejében megfordultak már, akik akár vásárolt, akár saját gyűjtésű adatbázisra szeretnének e-mailben értékesíteni.

Hibát rendkívül könnyű véteni, hiszen a kísértés nagy: nincs személyes kontaktus az olvasóval, így „kevésbé fáj”a nemet-mondás, a visszautasítás, vagy akár a leiratkozás egy-egy direktben kiküldött értékesítési ajánlat után.

Azonban én lassabb tempóra szeretném Önt inteni.

A mondás, amely szerint „ki lassan jár, tovább ér…” igaz az életben és igaz az online marketingben is. Kiváltképp akkor, ha Ön nem saját építésű, hanem vásárolt adatbázisra szeretne értékesíteni.

Ahhoz, hogy a maximumot hozza ki a listájából, szépen, lassan, következetes és kemény munkával fel kell építenie a cége, márkája iránt az olvasói bizalmát. Meg kell mutatnia feliratkozóinak a cége szakértelmét, hozzáértését, és ki kell érdemelnie leendő ügyfelei figyelmét, érdeklődését.

Ez pedig úgy biztosan nem fog sikerülni, ha csak rövid távra fókuszál: azaz az egyik ajánlatot a másik után küldözgeti.

Ha szeretné, hogy feliratkozóival a kapcsolata hosszú távú és eredményes legyen, első lépésben a bizalom felépülését kell célul kitűznie. Ennek alapja pedig nem más, mint a hasznos tartalom gyártás. (szakmai berkekben ezt így is nevezik: content marketing)

Gondolja végig, hogy melyek azok a témák, amelyek az Ön cégéhez köthetők és érdekelheti az Ön olvasóit? Például, ha Ön lakberendezési tárgyakat forgalmaz, akkor bizonyára nyitottak lesznek az hogy mik azok az apró trükkök, amelyektől otthonuk bensőségesebb, hangulatosabb lesz.

Vagy ha Ön papír-írószer webáruházat üzemeltet, akkor az éve elején írjon arról, hogyan kell az előző évben összegyűlt iratokat profi módon learchiválni.

De nem csak a blog bejegyzések, tanácsok lehetnek hasznosak olvasóinak.
– megoszthat például egy törzsvevőjével készült interjút, amiben az ügyfél arról mesél, hogy miben vált könnyebbé az élete, mióta az Ön termékét használja, vagy szolgáltatását veszi igénybe
– szervezhet nyereményjátékot, készíthet teszteket, felméréseket, amelynek eredményét megoszthatja az olvasókkal
– írhat kulisszatitkokat
– mesélhet egy kedves, vagy egy személyes sztorit a cégéről
– megírhatja a top 10 legviccesebb kérdést, amit valaha kaptak, vagy a TOP 10 legjobbat, vagy akár azt a 10-et. amit még soha senki nem tett fel, pedig milyen jó lett volna…
– megmutathatja a videóban egy termékének eddig nem ismert tulajdonságát, vagy bemutathatja használatát
– hívhat vendégbloggert, aki az Ön célcsoportját érdeklő témát hozhat a céges blogba
– vagy akár megmutathatja két hasonló terméke között az apró különbségeket

Egyszóval: hasznos tartalom biztos akad az Ön háza táján is, első lépésként válogatás nélkül gyűjtsön össze (vagy gyűjtsenek össze a kollégákkal) minden témát, ami kimehet hírlevélben és hasznos, értékes lehet az olvasóknak.

strategy_k

Ha ezzel készen van, akkor a nagyobbik falatot már le is tudta, ezután már csak pár apróságot kell elrendeznie:

1: Ezek közül az első a kommunikáció megtervezése

A korábban összegyűjtött témákat állítsa sorrendbe és tervezze meg legalább egy negyed évre előre, hogy melyik témát melyik héten fogja beütemezni a hírlevelekbe. Meglátja, ha ezt megcsinálja, máris sokkal többet tett az online marketingben, mint bármely versenytársa!

Arról nem is beszélve, hogy fantasztikus érzés tudni, hogy mi után, mi következik. Már „csak” a cikkeket kell megírnia, és nyugodtan hátradőlhet! Ha van kommunikációs terve: soha többé nem kell kapkodnia, idegeskednie, hogy „Ó jaj, lassan hírlevelet kell küldeni. No de miről???? Egyetlen épkézláb ötletem sincs!”

2: A második feladat a gyakoriság tervezése

Igen-igen. Ezt is el kell döntenie! A lényeg nem is azon van, hogy havonta hányszor, hanem azon, hogy rend-sze-re-sen! Ki-ki maga döntse el, hogy mit tud beszorítani.

A saját ügyfeleinknek én a heti hírlevelet szoktam javasolni, de ha már most látja, hogy ez nem fér bele, akkor hetente-háromhetente, vagy végső esetben havonta is küldhet hírlevelet. Viszont egy hónapnál tovább ne várassa olvasóit, mert félő, hogy a nagy kommunikációs zajban egyszerűen el fogják
Önt feledni!

3: És végül az utolsó tipp: jelöljön ki magának egy saját napot a naptárban!

Ez lesz az a nap, amihez majd hozzászoknak az olvasói: Ó, ma kedd van? Akkor jön XY cég hírlevele!
A saját hírlevél-napja a hét bármelyik napja lehet, igazából nincs fő szabály, hogy mi a jobb: a péntek vagy a kedd? Ezt az első pár levélnél Önnek kell majd kitapasztalnia. Próbáljon ki több napot is, és a háttérben figyelje, és jegyezze fel, hogy melyek azok a napok, amelyeken a hírlevelei megnyitási értékei a legjobb arányt mutatják.

Ha profi hírlevél küldő szoftvere van, akkor ezt egyetlen pillantásból meg tudja állapítani: elég csak a statisztikákat megnéznie.

+1 bónusz tipp: Ügyeljen a részletekre!

Határozza meg azt is jó előre, hogy ki lesz a levelek feladója, és mi lesz a feladó e-mail címe, amely a kiküldéskor az olvasók gépén látszani fog. Ne veszítse szem elől azt a tényt, hogy a levelekkel a célja a bizalomépítés!

Éppen ezért kerülje a „semmitmondó”, vagy „reklámszemétküldő-gyanús” feladó címeket, mint például (gondolom, Ön is kapott már ehhez hasonlókat, amelyek azonnal, olvasatlanul a kukában landoltak…) – igen, ezek mint feladók jelentek meg az elmúlt pár héten a gépemen.
– Hómarók
– 3D Nyomtató készlet
– Hamuporszívó
– Pozitívan 2014
– Digitális autós légnyomásmérő
– Erika
– Éjjellátó készülék

Hogy ne kerüljön azonnal tiltólistára, arra biztatom, vállalja fel nevét és cégnevét és küldjön valódi feladóval üzenetet. Ezzel egyfelől a bizalmat építi, másfelől, ha valóban hasznos tartalmat küld, akkor azonosítja az olvasók számára: „Igen, ez az a levél, amit mindenképp el kell olvasni!’”

Mi például így levelezünk az olvasóinkkal:
Profonte Marketing Kivitelezés | Szombati Orsolya
Sales Akadémia – Karkalik Melinda

Összefoglalva tehát a mai blog bejegyzést:

Ha az a célja, hogy a listájából hosszú távon hozza ki a maximumot, akkor nem szabad ajtóstul rontania a házba, azaz azonnal ajánlatot és csak ajánlatokat küldenie. Meg kell terveznie a kiküldendő hasznos tartalmakat, a küldés gyakoriságát, rendszerességét, a kiküldés napját és nem utolsó sorban, megbízható feladóként kell magát pozícionálnia.

Úgy gondolom, a házi feladat a mai napra is fel lett adva Önnek: most ragadjon papírt és ceruzát és kezdje el megtervezni a hírlevél-stratégiát.

A következő blog bejegyzésemben arról fogok Önnek írni, hogy milyen praktikákkal tudja rávenni az
olvasókat, hogy mindig megnyissák az Öntől érkező leveleket.

Addig is örömteli tervezgetést és hatékony e-mail marketinget kívánok Önnek!

Share This: