A címlista építés gyors és hatékony módszerei online és offline kampányokhoz

 

Egy vállalkozás életében a kampány egy nagyon fontos momentum. Közel azonos a súlya, mint a termékfejlesztésnek.

Egy új termék bevezetése, egy új célcsoport megnyerése, egy készletkisöprés, vagy akár egy kisebb pénzügyi nehézség is lehet az ok, amiért úgy dönt, hogy kampányba kezd. Nagyon fontos azonban, hogy milyen címlistával kezdünk neki azonban kommunikációnknak.

Címlista építés módszerei online és offline kampányokhoz

Egy kampány – legyen az akár offline, akár online vagy éppen kombinált – idő és pénzigényes

  • postai DM anyagok szövegezése, grafikai előkészítése
  • postázás
  • e-mailek, érkező oldalak megírása, designjának megtervezése
  • webáruház felkészítése
  • ügyfélszolgálat tréningezése
  • terméklogisztika
  • … és számos egyéb költség és időigényes feladat merül fel a kampány során.

A kampány sikerességét azonban alapjaiban határozza meg, hogy milyen címlistával dolgozunk.

one green target and an arrow hitting the center and many red targets

Ha a külcsín és a tartalom rendben van, akkor a siker kulcsa a kampánnyal megszólított szegmens minőségén múlik.

Ha olyan listával dolgozik, amely elavult, ellenőrizhetetlen forrásokból származik, akkor a legjobb esetben is a kukában, vagy a spam (levélszemét) mappában végzi a kampányanyag. Éppen ezért szeretném Önnek most megmutatni, hogy hogyan tehet szert olyan címlistákra, amelyek célpiacának a szereplőit tartalmazzák, és biztosan nem keverik bajba a NAIH-nál.

A klasszikus címlista építés, azaz a saját kezű módszerek

  1. Online vagy offline eszközökkel a vásárlóitól, ügyfeleitől – ez az egyik legegyszerűbb módszer, hiszen ők már megugrották az első lépést, megismerték az Ön cégét.

Ebben az esetben a már megszerzett érdeklődői felé tud hatékonyan marketingezni. A módszer előnye, hogy sok adatot tud a vásárlókról:

  • értékesítési előzményeket
  • ügyfélszolgálati tapasztalatokat
  • az ügyfelek ismerik már a termékeit/szolgáltatásait, így várhatóan pozitívabban fogadják a kampányait, mint a teljesen idegenek
  • ebből az adatbázisból tud építeni hozzájuk hasonló adatbázist, erről korábban írtam itt.

A hátránya, hogy nehéz kitörni vele új piacokra.

A gyakorlatban:

  • történhet a fekete notesszel, azaz az üzletben megkérdezhetik az eladók a nevet, e-mail címet, felírhatnak néhány információt a vásárlóról: mit vett, milyen korosztályba tartozik
  • offline nyereményjátékkal: Töltse ki az alábbi nyereményszelvényt, amellyel a hónap végén nyerhet egy…-t!
  • névjegykártya-cserével
  • online: vásárlás során, nyereményjátékkal, „csali anyaggal”, pop-up ablakokkal
  1. A „kémkedő” címlista-építés – irodaházak, ipartelepek, internet, telefonkönyv felhasználásával. Fontos tudnia, hogy az így gyűjtött adatok nem tartalmazhatnak olyan adatot, ami nem nyilvános forrásból származik.

Ha például egy nagyvállalat vezetőjét szeretné elérni, és valahonnan megszerzi a célszemély privát elérhetőségeit, ami nem szerepel a honlapon, vagy a cégadatbázisban, akkor hivatkoznia kell a forrásra.

A módszer előnye, hogy rendkívül jól targetált címlistája lesz, ami egy jól összeállított kampánnyal és jól meghatározott célcsoporttal átlagon felüli sikert hozhat.

A hátránya, hogy könnyű kétes forrásokból adatot gyűjteni, (ajánló nélkül gyakorlatilag egy hidegkapcsolatot kell felmelegítenie és gyümölcsözőre váltania) és rendkívül időigényes.

  1. Remarketing, retarget lista: ezek a saját kezű módszerek közé sorolandóak, ugyanakkor nem valós címlista épül ilyenkor. A weboldalára látogató emberek kapnak egy kis online címkét, hogy ők már kapcsolatba kerültek valamilyen szinten Önnel. Ezzel azokat tudja hatékonyan újra elérni, akik más elérhetőséget nem adtak meg a honlapján.

A módszer nem önálló listaépítési módszer, inkább a kampányának a B vonala, ahol a más módon megszerzett online érdeklődőit tudja egy második vonalon megkörnyékezni. Érdemes erre önálló érkező oldalakat készíteni, hiszen akit az első ajánlat nem fogott meg, azt valószínűleg ugyanaz a lehetőség nem fogja legközelebb sem lázba hozni.

Ezeket a listákat érdemes úgy beállítania Önnek is, hogy a 0-10-20-30-45-60-90 napja ott jártakat célozza meg különböző üzenetekkel, amelyben egy új lehetőséget csillant meg számukra, ha visszatérnek honlapjára.

A gyors és hatékony címlista építés módszerei

  1. Listavásárlás: ma már számtalan forrásból vásárolhat ugyan adatokat, de ahogy korábban említettem, sok buktatója van a dolognak.:
  • rossz minőségű a lista, nem a célcsoportja szerepel benne
  • lopott, vagy jogszerűtlenül szerzett adatokat tartalmaz
  • elévült adatok vannak benne

Ahhoz, hogy ezek Önnel ne történhessenek meg, mindig hiteles forrásból vásároljon ügyféllistát. Ilyen forrás például a Bisnode is, ahol nagyon jó minőségű marketing céglistákat vásárolhat Ön is, offline, online vagy kombinált kampányaihoz.

A Bisnode-nál

  • hiteles forrásból származnak a cégek adatai
  • a kiegészítő adatgyűjtéseikkel nagyon harminc szempont szerint tudnak Önnek célcsoport- listát szűrni
  • az adatok napi szinten frissülnek
  • több mint 130 ezer cégnél szerepel telefonszám és e-mail cím

Nagyon gyorsan beszerezhetőek a legális adatok, így a kampányához egy tökéletes címlista áll majd rendelkezésére a céginformációs rendszerből.

Ehhez hasonlóan a magánszemélyek adataiból is vásárolhat leválogatott, jó minőségű listákat. Sok forrás létezik itt is, érdemes utánanézni, hogy biztosan megfelelő adatbázis-szolgáltatót válasszon. Ilyen lehet például a KSH. A módszer egyetlen hátránya, hogy ezzel az Ön konkurensei is könnyedén élhetnek.

  1. Cégnyilvántartás: Ha az Ön termékének/szolgáltatásának jó ügyfelei, azaz célcsoportja a frissen alapított vállalkozások, akkor a céginformációs rendszerek segítségére lehetnek az új ügyfelek megszerzésében (pl. bankoknak, könyvelőknek, ügyvédeknek kifejezetten ajánlott módszer címlista építésre).

A fenti módszerekből Ön is láthatja, hogy számos módon építhet címlistát akár egy-egy célzott kampányhoz, akár általánosabb értékesítési és marketing célokra is.

Az egyetlen dolog, amire oda kell figyelnie, hogy jogosulatlanul ne használjon adatot (illegális forrásból, vagy visszavont engedéllyel: ilyen az e-mail-listáról történő leiratkozás, és az adatbázisból való törlés kérelme elektronikus-, vagy postai levélben, illetve rögzített telefonvonalon).

Sikeres címlista-építést kívánok Önnek is!

Share This: