Egy sikeres e-mail kampány 4 lépésből álló receptje

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

 

A legtöbb cégvezetőnek, marketingesnek hétről-hétre, hónapról-hónapra az okozza a legnagyobb fejtörést, hogy ha már összegyűjtötte, vagy megvásárolta a saját marketing adatbázisát, akkor hogyan hozhatná ki abból a lehető legtöbbet?

Vannak, akik azonnal elkezdenek ajánlatokat, reklámokat küldözgetni a feliratkozóknak, amelyről egy korábbi blogbejegyzésemben (amelyet itt ér el >>) már megbeszéltük, hogy nem biztos, hogy a legcélravezetőbb stratégia.

Hiszen az, ha egy feliratkozó egymás után csak direkt értékesítési ajánlatokat kap, hamar le tudja lohasztani a figyelmét, és azt az érzést kelti benne hogy „Na…, még egy nyomulós cég, aki csak eladni akar nekem …”  Gondoljunk csak bele! Mi magunk szívesen olvasnánk olyan magazint, szívesen hallgatnánk olyan rádiócsatornát, szívesen néznénk olya tévécsatornát, ahol kizárólag reklám megy és nincs semmi szórakoztató vagy értékes tartalom? Bizonyára erre a kérdésre az Ön válasza is ez: Nem.

Ügyfeleimnek ezért mindig azt tanácsolom, hogy mielőtt az értékesítésre kerül a sor, építsenek bizalmat, adjanak értéket, és hasznos tartalmat a feliratkozóknak. Hasznos tartalomra szintén adtam már Önnek pár tippet ebben a bejegyzésemben >>

A legjobb, ha 5-7 hasznos tartalom után következik csak az értékesítés, de az sem egy direkt ajánlat, hanem inkább egy izgalmasan összeállított, jól felépített e-mail kampány formájában.

Nézzük meg először, hogy mit értünk „e-mail kampány” alatt!

Sokan gondolják azt, hogy az már kampánynak nevezhető, ha ugyanazt az ajánlatot egymás után többször eljuttatják az olvasóknak. Ez azonban még nem kampány, ezt én  „e-zaklatásnak” szoktam nevezni.

Ha a kampány szó eredeti jelentését megvizsgáljuk, akkor láthatjuk, hogy a jelentése „hadjárat”. Azaz: rövid ideig tartó, de fokozott erőfeszítéssel végzett tevékenység.

Ebben a mondatban minden szónak fontos jelentése van:

Rövid ideig tartó – azaz: van eleje, vége, amit NEM hosszabbítunk meg!

Fokozott erőfeszítéssel végzett tevékenység – azaz: a kampány alatt akár minden nap kaphatnak levelet az olvasók

Ahhoz pedig, hogy a hadjárat, vagyis a kampány végül sikeres legyen, nem kell más, csak egy jó haditerv! Ez a mi esetünkben azt jelenti, hogy ugyanúgy, ahogyan a hasznos tartalmat, úgy a kampány egyes elemeit, leveleit is meg kell terveznünk.

Az alábbiakban szeretnék most Önnek megosztani egy olyan haditervet, vagyis egy olyan, 4 részből álló kampánytervet, amit akár már holnap kipróbálhat Ön is, és ami után meglátja:

Mekkora ereje van egy jól felépített online kommunikációnak az értékesítésben!

 

4 részes villámkampány minta

Az itt bemutatott négy levélminta a minimum, amit ki kell küldenie az olvasóiknak. Hangsúlyozom: a minimum! Ettől többet bátran küldhet, de kevesebbet nem érdemes! A 4 kampányelem pedig nem más, mint a

(1)    ráhangoló (vagy infócseppentő) levél,

(2)    a kapunyitó levél

(3)    az emlékeztető levél

(4)    és a kapuzáró levél

Lássuk akkor most ezeket részletesen is!

Az első levél az „infócseppentő” levél lesz, amelyet a kampány első napján célszerű kiküldeni a listára.

Ez lesz az a levél, amiből megtudják a feliratkozói, hogy készül valamire. Ahogy a neve is utal rá, itt még nem kell minden részletet elárulni. Elegendő csak egy „cseppet” adnia az információkból. Ez lehet egyetlen kérdés, ami foglalkoztatja a feliratkozókat, amivel felkelti a téma iránt az érdeklődést.

Például:

  • Mi a sikeres e-mail kampányok EGYETLEN titka? Elárulom Önnek a holnapi levelemben, figyelje a beérkező leveleit!
  • Miből lehet tudni, hogy egy frizura el van rontva? Megmutatom holnap délután egy vadiúj videóban.
  • Mi az első bombabiztos jele annak, hogy üzleti partnere pénzügyi problémákkal küzd? Maradjon velem, holnap megmutatom.
  • Hogyan védekezzen a weboldalát másolók ellen? Garantáltan bevált ügyvédi tippek landolnak holnap az email fiókjában.

De posztolhat például egy találós kérdést a facebook oldalára, ahova emailből is átkattinthatnak az olvasók, kitehet, vagy becsatolhat egy fotó-részletet a legújabb termékéből, hogy találják ki az olvasók, vajon mi lehet az?  Vagy egyszerűen csak bejelenti, hogy holnap egy NAGY BEJELENTÉSE lesz az olvasók számára.

A lényeg: hogy utaljon  arra, hogy készül valami, aminek HOLNAP folytatása lesz:

A második eleme a kampányának a kapunyitó levél lesz, amit rögtön másnap érdemes kiküldeni a listára.

felhő_k

Ebben már elárulhatja a részleteket: a Nagy Bejelentés lehet egy új termék, egy új szolgáltatás, egy termékfejlesztés. Ez az az alkalom, ahol bátran fényezheti az ÚJDONSÁGOT.

Ebbe a kampányelembe minden olyan érvet írjon bele, ami a leendő vásárlód szempontjából fontos lehet!  Eközben figyeljen arra is, hogy ne a termékről írjon, ne annak tulajdonságairól, hanem arról, amit a termék vagy szolgáltatás az ügyfélért tenni tud! Amitől könnyebb lesz az élete, kevesebb lesz a gondja, ha megrendeli!

A levélből két fontos dolgot semmiképp se felejtsen el:

(1)    A határidőt, azaz, hogy mettől meddig lehet rendelni a termékből vagy a szolgáltatásból, akár az Ön által ajánlott kedvezményes vagy bevezető áron.

(2)    Az utasítást, azaz, feltétlenül írja le az olvasónak, hogy ha elolvasta a levelet, akkor mit csináljon! Klikkeljen? Telefonáljon?

A legtöbb kampány sikere ezen bukik meg: a küldő elfelejti megmondani az olvasónak, hogy mit tegyen? Az olvasó pedig további utasítás hiányában elteszi a levelet későbbre. Ennek leggyakrabban az az oka, hogy csak szórt figyelemmel olvassuk a leveleket. Meglehet, hogy az Ön olvasója is az Ön ajánlatának olvasása közben: telefonál, kollégára is figyel, ebédel, metrón utazik, utcán sétál, tanfolyamon ül… és még ki tudja, mi minden mást csinálhat.

Vezesse ezért a figyelmét, fogja a kezét, rágja a szájába egy rövid, egyértelmű utasítással, hogy mit tegyen, ha élni szeretne az Ön ajánlatával!

A harmadik építőeleme a kampányának az emlékeztető levél. Ezt kiküldheti a negyedik napon.

Ennek a levélnek az a célja, hogy felhívja az olvasó figyelmét arra, hogy a rendelési, vásárlási lehetőség hamarosan elillan előle, mert bezárja a kapukat a megrendelések előtt.

Ebbe a levélbe a határidő-emlékeztető mellé becsempészheti például egy újdonsült vásárlójának referencia véleményét. Kérje meg az új vásárlóját arra, hogy mondja el, vagy írja meg Önnek pár sorban, hogy miért vette meg, miért rendelte meg az Ön termékét, szolgáltatását.

A visszajelzést névvel, cégnévvel tegye bele referenciaként az emlékeztető levélbe, és persze ehhez mindenképp kérje el az ügyfél hozzájárulását is!

A levél végére pedig illessze be újra a termék vagy szolgáltatás megrendelési linkjét , és adjon egyértelmű utasítást: Rendelje meg MOST ide kattintva!

És végül: a kampány utolsó, negyedik eleme a kapuzáró levél lesz, ami a hetedik napon érkezik meg a feliratkozódhoz. 

Ez a levél egy „last minute” levél legyen, amit a kampány zárás napján, kora reggel érkezik meg az olvasóhoz.

Emlékeztesse ebben a feliratkozóit arra, hogy a megrendelési határidő a mai nap éjfél, és biztassa őket, hogy aki eddig hezitált, mindenképpen hozza meg a döntését most, ha nem akar lemaradni az ajánlatról!

És itt újra hangsúlyozom: határidőt nem hosszabbítunk! Miért? Mert ezzel hosszú távon a saját szavahihetőségünket romboljuk! Nem írunk olyat, ha nem kapunk elég megrendelést, hogy „A nagy sikerre való tekintettel….” – Ugye Ön is érzi, hogy ez ilyenről messziről lehet érezni, hogy egy kudarcos próbálkozás volt?

Ha nagyon profi szeretne lenni, akkor ebbe az utolsó levélbe beleírhat még 5 okos, logikus, racionális érvet az azonnali döntéshez. Ez azoknak a feliratkozóknak fog segíteni a döntésben, akik észérvek alapján döntenek.

Tehát összefoglalva, a 4 lépéses villámkampány:

  1. Első napon infócseppentő levél (készülünk valamire….)
  2. Második napon kapunyitó levél (tádáááám, ez az ajánlatom)
  3. Negyedik nap: emlékeztető levél +  új vevőtől referencia
  4. Hetedik nap: kaputáró levél + 5 okos érv a döntéshez

Ugye, hogy nem is olyan bonyolult ez?

Elsöprően sikeres e-mail kampányokat kívánok Önnek!

Share This: