Feltörekvő közösségi média: a Pinterest

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

 

 

 

 

Bizonyára Ön is tudja, hogy a sikeres marketinghez ma már kevés egy jó honlap. Annyira sok találat van minden termékre és szolgáltatásra, hogy ma már nem várhatja, hogy a vásárlók csak úgy rátaláljanak az Ön vállalkozására.

Eléjük kell menni. Be kell lopózni a mindennapjaikba észrevétlenül, felépíteni tudat alatt az ismertségünket és a bizalmat a cégünk irányába.

Erre szolgál az egyik legnépszerűbb közösségi felület is, a Pinterest. Ez a portál videók és képek megosztására szakosodott, hazánkban most kezd igazán népszerűvé válni. Művészi, kreatív, lenyűgöző, vágykeltő fotóalbumként kell elképzelnünk ezt a csatornát, ahol bizony könnyedén alakul át vásárlássá a szórakozás. A felhasználók a számukra tetszetős képeket a saját kis „parafa tábláikra” is kitűzhetik, így juttatva el még messzebb a vállalkozása hírét a képei által.

Mit érdemes tudnia a Pinterestről?

  • a felhasználók 80-90%-a nő
  • a userek 20-25 %-a rendszeresen vásárol a Pinterest hatására
  • a Pinterestező hölgyek életkora 13-35 év között van
  • tematikus táblákra érdemes gyűjteni a képeket

Mire való a Pinterest?

  • elsősorban szórakoztatásra
  • inspirálásra
  • márkanevet és ismertséget építhet a segítségével
  • forgalmat terelhet a weboldalára
  • konverziókat növelhet vele

Kinek való ez a platform?

  • éttermeknek
  • divatáru boltoknak
  • webáruházaknak
  • bloggereknek
  • szolgáltatóknak
  • bárkinek, aki értékesít az itt található célcsoportoknak

Mielőtt időt és energiát fektet ebbe a csatornába meg kell vizsgálnia a célcsoportját:

  • Beletartoznak-e az átlagos Pinterestezők csoportjába vajon (demográfia alapján)?
  • Milyen érdeklődési köreik vannak?
    • a Pinteresten most a legdivatosabb témák: az ételek, a gyerekek, a cuki állatok, az infógrafikák, a divat, az egzotikus nyaralóhelyek, az otthon/lakberendezés, így az ezek iránt érdeklődő emberek könnyedén megtalálhatják az Ön vállalkozását is, ha ezekhez a témákhoz köti a termékeit, szolgáltatásait.

Az egész oldalt átjárja egy erősen pozitív, kicsit talán „hippis” aura. Ez a marketing eszköz nem olyan, mint a többi. Sokkal kötetlenebb, ugyanakkor egészen más módon szerveződik, mint az ismertebb közösségi oldalak. Itt a hangsúly a képi tartalomra esik. Fontos, hogy ezen a felületen: egyedi, kreatív tartalmakkal tud igazán hatékony lenni. A sablonos képek kevés kedvelést, pinelést kapnak.

A felhasználók a saját gyűjteményeiket nyilvánossá tehetik, így gyakorlatilag bárki láthatja őket és szabadon pinelhet is azokból a képekből, vagy egyszerűen csak kifejezi a tetszését, amit a többi felhasználó és ismerős is láthat.

Sokkal lazábbak a kapcsolatok a hálózatban, a felhasználóknak nem kell egymást ismerniük ahhoz, hogy követők lehessenek. Az egész rendszer a közös érdeklődési körökre szerveződik, és nem a személyes kapcsolatokra, mint például a Facebook.

kommunikáció_k

Hogyan profitálhat ebből az Ön vállalkozása?

Úgy, hogy létrehozva a saját üzleti profilját elkezdi a tartalmakat megosztani, amelyeket egyre több felhasználó ér majd el. Sőt, a weboldalában is érdemes elhelyezni a Pin it gombot, hogy ha egy Pinterest felhasználónak megtetszik valamelyik terméke, könnyedén elmenthesse a tábláira. A Pinterestet kezelje úgy, mint egy albumot. Ön is nézelődjön a „nagyvilágban” és gyűjtse a megtetsző tartalmakat, amelyek illeszkednek a vállalkozása profiljához. Ha mindig csak a saját termékeit osztja meg, a követők számára unalmas lesz.

Ha Önnek például egy pizzériája van, guszta ételfotókkal egészen biztosan le tudja majd nyűgözni a Pinterest felhasználókat, akik ezután tudni akarják majd, hogy hol ehetnek a finomságból. Ugyan így más ételekről is készíthet tematikus táblákat, így színesítve a repertoárját.

Ezen a platformon nagyon hatékony az edukáció. A felhasználók szeretik az infógrafikákat, így pl. készíthet tematikus tablót arról, hogy „Hogyan kell igénybe venni a szolgáltatását?”, „Hogyan kell használni a termékeit?”.

A személyes kapcsolat építését teheti úgy is, hogy a munkatársakról hoz létre egy táblát, ahol mindenkit bemutat, hogy kinek mi a feladata, hogy érhetőek el. Megmutathatja életképeken keresztül a cégét, az irodát, a rendezvényeit, a termékgyártást. Számos kutatás világított már rá a tényre, hogy az emberek szívesebben vásárolnak olyan szolgáltatóknál, ahol ismerős arcokkal köthetnek üzletet. Éppen ezt igyekeznek a multik is kihasználni, felépíteni a saját vásárlóik felé.

Igazán exkluzív lehetőség, hogy meghívhat másokat, hogy ők is szerkesszék az Ön tábláit, így még több tartalmat adhat a látogatóinak. Itt akár a leghűségesebb ügyfeleit is megteheti úgymond szerkesztőnek, akik a saját fotóikat, élményeiket oszthatják meg az Ön termékeiről, szolgáltatásairól. Ha vannak ilyen véleményvezér típusú vásárlói biztos vagyok benne, hogy lekötelezi őket, egy ilyen felkéréssel.

A Pinteresten nagyon hatékonyan működik a #hashtag-ek használata. Ha a képek, videók leírásába Ön is befűz 1-2 ilyen #kifejezést, akkor sokkal többen találhatnak az Ön pinjeire. (a hashtag egy linkké váló szövegrészlet, amire rákattintva az összes olyan tartalom meg fog jelenni a keresőnek, amelyet elláttak az adott címkével, ugyan így kereshető is kézzel beírva a keresősávba)

Engedje szabadjára a fantáziáját, keresse meg a kapcsolópontokat az Ön termékei, szolgáltatásai és a felhasználók által keresett tartalmak között, ezzel egy igazán hatékony marketing csatornát építhet ki, amellyel nem csak márkanevet és széleskörű ismertséget szerezhet az üzletének, hanem azonnali konverziókat is.

Inspirálja a fotóival a felhasználókat, mutassa meg a termékeit, a szolgáltatásait használat közben. Keltsen vágyat irántuk esztétikus, hangulatos fotókkal. Mutassa meg a vállalkozása „nőies” vonalát! Hasson az érzelmekre, vágyakra a Pinterest fiókjával.

Kommunikáljon sok csatornán, sokszínűen így érve el még több potenciális vásárlót!

 

Szombati Orsolya

személyiség-tipológus, a Profonte Management és Sales Akadémia alapítója

Share This: