Hogyan gátolja a cége fejlődését, ha a weboldala egy katalógusoldal?

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

 

Ma már a vállalkozások döntő többsége rendelkezik honlappal, azonban a cégek nagy része még mindig nem használja ki a benne rejlő üzleti lehetőségeket.

Ahogyan régen a telefonkönyv és az arany oldalak voltak az elsőszámú kereső források, úgy ma már internet az első számú a segédeszköz az emberek számára.

Aki nincs fenn a neten, az nem is létezik”- nagyon nehéz új ügyfeleket szerezni ma már online jelenlét nélkül. Ezt szinte mindenki tudja, bizonyára Ön is. Azt azonban sokkal kevesebben tudják, hogy hogyan lehet VALÓBAN ügyfeleket szerezni egy honlappal és nem csak kitenni valamit az online térbe, „mert kell”.

Weboldalukat ma még elég sokan csupán katalógus oldalként üzemeltetik: egyszer elkészítik, megtöltik valami minimális tartalommal (jellemzően a termékeikkel, szolgáltatásaik leírásával, a cégtörténettel, és a kapcsolati adatokkal). Ez pontosan olyan, mint ha nyomtatna egy szórólapot és letenné egy buszmegállóba. Néhány emberrel találkozni fog a tájékozatója, de nagyon kevesen fognak odalépni és tüzetesen átolvasni, hogy mit is üzen nekik… hiszen nem is veszik észre!

Ezt a keresők is nagyon jól tudják. A keresőket azért használják az emberek, hogy hasznos, érdekes, friss tartalmakat találjanak. Ennek a célnak akar megfelelni a Google, a Bing és az összes kereső, éppen ezért egyre szigorúbb, bonyolultabb szabályokat állítanak fel arra, hogy egy adott honlap tartalma megjelenjen keresési eredményként.

Így, ha az Ön oldala is statikus tartalommal rendelkezik csupán, akkor nagyon kicsi az esélye, hogy jó találati eredményeket érjen el… és sajnos ezen a hirdetésekkel se lehet túl sokat javítani. Hiszen a hirdetések árát, és megjelenését nagyban befolyásolja az érkezési oldal, annak a tartalma, valamint, hogy a kattintók mennyi időt töltenek a honlap böngészésével.

Tehát, ha van egy olyan honlapja, amelyen a madár se jár, akkor bizony ezen sürgősen változtatnia kell!  Egy egyszerűbb weboldal elkészítése is jelentős összegeket emészthet fel, így ha nem látogatják érdeklődők, akkor az csupán pénzkidobás volt a cége életében.

Az organikus találatok, azaz az ingyenes látogatások, és a jobb helyezések eléréséhez izgalmas, érdekes, friss tartalmakat kell szolgáltatnia a látogatói részére. Ehhez blog cikkeket, galériákat, videókat, friss híreket kell folyamatosan elhelyeznie az oldalán. A másik fontos dolog, hogy a tartalmak legyenek kereső optimalizálva (SEO). Ez utóbbi egy önálló tudományág, hiszen a keresők nem árulják el a keresési algoritmusok minden keresési szempontját, hiszen így a felhasználói érdekek sérülnének, mert elegendő lenne a keresési feltételeknek megfelelő tartalmakat kreálni. A keresőoptimalizálással foglalkozók számára néhány alapszabály, kulcsszavak, statisztikák, állnak rendelkezésére, a munkájuk döntő részét a megfigyelések és következtetések teszik ki, amelyek alapján igyekeznek Önnek a legjobb eredményeket elérni a honlapjával.

A másik fontos dolog, amit tudnia kell, hogy a keresők ma már nem csak a tartalmakat elemzik és rangsorolják, hanem a felhasználók szokásait is monitorozzák. Ez alapján tudnak sokkal személyre szabottabb tartalmat szolgáltatni, amely megfelel az  egyéni igényeiknek. Ezért is van az hogy már nincs standard rangsor, hogy hányadik a találati listában az Ön weblapja, hiszen ez személyenként más- és más.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha pl. az Ön oldalát már néhányszor megnézte egy személy, és hosszabb időt töltött rajta, akkor a hasonló kereséseinél az Ön oldala előbb fog megjelenni a találatok között.

Fontos tudnia, hogy az esetek döntő többségébe egy látogatás még nem jelent üzletet Önnek. Az emberek vásárlás előtt körülnéznek a piacon, értékelik az egyes szolgáltatókat. Így az, ha egyszer járt valaki az Ön weboldalán, még nem jelenti azt, hogy Önnél is fogja elkölteni a pénzét.

Ezért kell a látogatókat megfogni! Hiszen, ha nincsenek abban a fázisban, hogy azonnal vásároljanak Öntől, akkor kell valami, ami segít Önnek, hogy a látogatás után Ön tudja őket újra keresni. Ebben segít az úgynevezett „csali anyag”, amelynek az az az első számú célja, hogy a csaliért cserébe a átogatók megadják Önnek az elérhetőségüket. (telefonszám, név, email cím, postacím, stb.) Így Ön később is kapcsolatba tud lépni velük, akkor is, amikor már rég bezárták az Ön oldalát. Ez a csali lehet egy kupon, egy tanulmány, egy mini „ismeretterjesztő” sorozat, egy konkrét ajándék, vagy egy %-os kedvezmény. Ha ezt letöltötték a látogatói az Ön honlapjáról (természetesen kapcsolati adataikért cserébe), akkor Ön máris elkezdheti az alternatív csatornákon (e-mail, telefon, remarketing) vevővé nevelni a látogatóit.

Ha nem él ezzel a lehetőséggel, lehet, hogy az érdeklődő soha többé nem fog visszatérni az Ön oldalára. A látogatók elérhetőségeiből nagyon értékes listát építhet, amely a kampányai során, vagy a hirdetéseinél felhasználhatóak.

Mit tegyen, hogy sokan látogassák a honlapját?

  • töltse folyamatosan friss tartalmakkal (rendezvények, termékek, a szakmához tartozó cikkekre való reflektálás, videók, galériák)!
  • reklámozza a tartalmait saját hírlevelében, keresztmarketing partnerei által, és a közösségi oldalakon is!
  • kommunikáljon sokszínűen a témájáról, járja körbe a tipikus vevői problémákat, amelyre az Ön terméke a megoldás!
  • frissítse a naptárat előre is olyan rendezvényekkel, ahol az emberek találkozhatnak a vállalatával!
  • figyelje a látogatottsági statisztikákat– mely tartalmakat nézik a leggyakrabban, milyen kulcsszavakkal találnak az oldalára
  • törekedjen az egyszerű, átlátható honlapra, így a látogatók is szeretni fogják böngészni!

Tegyen érte mindennap, hogy a honlapja az egyik leghatékonyabb marketing eszköze legyen!

Szombati Orsolya

személyiség-tipológus, a Profonte Management és Sales Akadémia alapítója

Share This: