Hogyan lepje meg ügyfeleit év végén?

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

 

 

 

 

A karácsonyi marketing kampányok mellett a másik fejtörő, hogy mivel lepje meg vásárlóit, üzleti partnereit évvégén.

A Karácsony a szeretet, a meghittség ünnepe. Ilyenkor néhány napra szinte megáll az élet, mindenki pihen. Így tesznek az Ön partnerei is.

Persze ezt egy kemény hajtás, az év végi teendők előzik meg: kampányok, leltárok, az új évi stratégiai tervezések és a vásárlási láz.

Első körben szeretném szétvenni a Partnereket 3 csoportra.

  1. Érdeklődők listája
  2. Vásárlók, vagy a nem stratégiai partnerek csoportja
  3. Stratégiai partnerek, TOP vásárlók

A kisebb vásárlóértékkel bíró ügyfeleit is érdemes meglepnie, hiszen ez egy szép gesztus, építi a hűséget az elégedettséget az Ön vállalkozása irányába. Ez is egyfajta marketing csatorna, tekintsen rá stratégiai céllal, ne csupán a kiadás oldalát nézze.

Kinek mit érdemes ajándékozni?

Az Érdeklődők, akik még nem költöttek Önnél, de már feliratkoztak a hírleveleire, letöltötték a csali anyagait elindultak a bizalomépítés útján. Számukra az olcsóbb megoldásokat javaslom:

  • Az elmúlt években nagyon népszerűek lettek az e-mailben elküldött animált e-cardok, ami egy egyszeri gyártási költséggel bír. Mindenképpen egy perszonalizált e-mail kíséretében küldje el, és törekedjen arra, hogy maga az e-card egyedi legyen, az Ön arculatára szabva.
  • Közösségi oldalakon kiemelt posztok, vagy célzott hirdetések megjelentetése a számukra az e-mail listák feltöltése alapján.
  • Vagy egy e-mailes üdvözlet, ami egy speciális landing oldalra viszi az érdeklődő csoport tagjait, ahol akár egy videó üzenetben is köszönetet mondhat a figyelmükért, előre vetítve, hogy jövőre is itt lesz a cége, és a szolgálataikra áll.

Arra az egy dologra figyeljen, hogy ez az üdvözlet már ne tartalmazzon sales ajánlatokat, bújtatott marketing csavarokat, mert az akár lerombolhatja az eddig felépített pozitív képet is a vállalkozásáról. Szóljon ez az üzenet csak arról, hogy adni, kívánni szeretne a követőinek.

A normál vásárlók csoportja számára, akik költenek Önnél ugyan, de nem rendszeresen vagy még csak egyszer:

  • apróbb ajándékot érdemes adnia, pl. logózott csokoládé, ha betér az ünnepi időszakban az üzletébe, vagy ha rendel a webshopjából, akkor egyszerűen csak tegye be a csomagba.
  • a vásárlók csoportjának írhat egy e-mailt azzal az üzenettel, hogy térjenek be Önhöz az üzletébe Karácsony előtt, és vegyék át az Ön ajándékát.
  • ha szolgáltatást nyújt, akkor vigye vagy küldje el a futáraival a meglepetését a partnereknek.
  • ha igazán maradandó, szép ajándékkal szeretné meglepni ügyfeleit, küldjön nekik képeslapot postai úton. Ezeket szívesen kiteszik az otthonukban, az irodájukba, vagy az ügyfél várókba.
  • a vásárlások értékétől függően 2-3 féle értékben is meghatározhatja az ajándékokat. Amit javaslok elkerülni, az a reklámajándékok tömkelege. Inkább az elegáns vagy humoros termékeket válassza lehetőleg logó nélkül.

Tudom, hogy ez az utolsó pont általában szembe megy az elvárásaival, de el kell döntenie, hogy olyan meglepetést szeretne adni, amelyet szívesen használ a megajándékozott (aki tudni fogja, hogy Ön adta neki azt a tárgyat), vagy olyat, amit elrak a fiókba, és elfelejti a létezését is?

VIP vásárlók és stratégiai partnerek:

Ez a csoport egy igazán izgalmas lehetőséget rejt magában. Ha valami igazán maradandót szeretne ajándékozni, amire szívesen emlékeznek vagy mesélnek róla másoknak is, akkor 2 szuper ötletem is van Önnek.

  • lepje meg őket egy társasjátékkal! Az egyik Marketing Kivitelezés ügyfelünk történetesen éppen ilyen, személyre szabott céges társasjátékokat készít. Egy egyedi, ötletes játékot biztosan nem süllyesztenek el a repi ajándékos fiókba. Sőt, örömmel viszik haza és a családjukkal együtt játszanak vele. Ezen egy szolid logó is elfér.
  • ajándékozzon élményt kiemelt partnereinek. Ma már számos lehetősége van erre. Lehet az egy zártkörű mozifilmvetítés, egy partnervacsora, vagy akár egy szervezett wellness hétvége a legjobb ügyfeleinek.

Tudom, hogy általában a cégek a kiemelt ügyfeleknek és partnereknek logózott borokat, ajándékkosarakat adnak ajándékba. Ön vajon emlékszik még rá, hogy melyik partnerétől kapott ilyen ajándékokat? Valószínűleg már kikoptak az emlékezetéből, hiszen ezek sablonos, személytelen sokszor hasznavehetetlen (99. bögre) tárgyak.

Merjen kilépni a versenytársai szürkeségéből, és valami igazán egyedivel meglepni a legkedvesebb partnereit!

Bízom benne, hogy a fenti ötletek között Ön is megtalálta az inspiráló gondolatokat, és idén sikerül valami olyat adni az ügyfeleinek, amitől nem csak a VIP partnerei, hanem a hírlevél feliratkozói is emlékezni fognak Önre.

Sikeres ajándékozást, és emlékezetes karácsonyi ajándékokat kívánok Önnek!

 

Szombati Orsolya

személyiség-tipológus, a Profonte Management és Sales Akadémia alapítója

Share This: