Hogyan tegye Facebook követőit vásárlóvá?

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

 

 

Van a vállalkozásának saját Facebook oldala? Rendszeresen készít posztokat is? És van aktív követő tábora is?

Ha ezekre a kérdésekre igennel felelt, akkor dicséret illeti Önt, mivel ez azt jelenti, hogy Ön is használja azt a közösségi portált, ami ma a legnépszerűbb, és, ami nem csak a szórakozást szolgálja, hanem egyben kiváló marketing eszköz is egy vállalkozás számára – persze, helyesen használva, kiaknázva a benne rejlő lehetőségeket.

Egy ügyesen „facebookozó” vállalkozás esetében előfordulhat, hogy rajongótábora sokkal jobban épül, mint például a saját honlapján lévő hírlevél feliratkozói bázis. Ez a márkaépítésnek, ismertségnek nagyon jót tesz, viszont ezt a követőtábort direkt eszközökkel nem tudja elérni, hiszen „lájkolóinak” sem e-mail címe, sem telefonszáma, sem címe nem áll a rendelkezésére a Facebook-on.

Mondhatni, alapesetben majdhogynem a „szerencse” gondjaira van bízva, hogy egy-egy posztját látják-e az Ön követői – hiszen közel sem biztos, hogy abban pillanatban, amikor Ön közzétesz egy hírt a közösségi oldalán, épp ott ülnek mindannyian a gép előtt, és a hírfolyamban látják az Ön üzenetét.

Mostanában rengeteg cikket, hírt lehet olvasni a facebook hirdetésekkel, elérésekkel kapcsolatban a különféle szakmai blogokon, hírlevelekben. Sokan cikkeztek már arról, hogy a facebook az elmúlt időszakban drasztikusan csökkentette a posztok láthatóságát.

Ez üzleti szempontból nagyon is érthető. Hiszen a Facebook is reklámból él, ezért, ha Ön is azt szeretné, hogy minél több embert érjen el az üzenete, akkor bizony a zsebébe kell nyúlnia. Posztjai láthatóságát, elérését jelentősen tudja javítani, ha rendszeresen hirdeti is ezeket a facebook hirdetési rendszerén keresztül.

Erre azonban már további marketing költségkeretet kell képeznie.

És a képlet igen egyszerű. Minél többet fizet valaki egy posztért, annál több követőjét fogja elérni az üzenet. És minél nagyobb valakinek a követőtábora, annál magasabb lesz az az összeg, amivel a tábor nagy részét, vagy teljes egészét elérheti.

Ezek alapján én azon a véleményen vagyok, hogy nem szabad CSAK a facebook-ra támaszkodni. Használja úgy a facebook-ot, mint egy kaput, ami az Ön üzletébe nyílik. Legyen a célja az, hogy  facebook követőjét érdeklődővé, majd ügyféllé konvertálja, és ehhez ragadjon meg minden alkalmat arra, hogy „lájkolóját” feliratkoztassa a hírlevelére.

Tartsa szem előtt, hogy az Ön facebook oldala sajnos nem az Ön tulajdona. A facebook bármikor dönthet úgy, hogy lekapcsolja a szolgáltatást, vagy töröl egy oldalt. Sajnos volt már arra példa, hogy többszázezer oldalak tűntek el egyik napról a másikra. Szerencsére ez nem igaz az Ön által épített hírlevél listára. Az mindig az Öné marad.

Lássunk akkor most arra pár tippet, hogy hogyan lehet a Facebook követőit potenciális vásárlóvá tenni?

Erre számos eszköz áll a rendelkezésére, és ezek közül ma hármat osztok meg Önnel.

Tehát, ahogy az előbb megbeszéltük, az elsődleges cél az, hogy Facebook rajongói táborát át kell csábítania a honlapjára, ahol feliratkozhat automata hírlevél sorozatára, letöltheti a kuponját, megismerheti a termékeit, vagy vásárolhat webshop-jában.

Hand drawing Website Marketing concept with white chalk on blackboard.

Tipp 1#: JÁTÉK! JÁTÉK! JÁTÉK!

Legtöbben a facebook-ra szórakozni járnak. Miért ne lovagolná meg Ön is ezt a tényt?

Mivel a legtöbb ember szeret játszani, és nyerni, készíttessen egy olyan játékalkalmazást, amelyet össze tud kötni az ügyféladatbázisával.  Ez jelenleg az egyik legjobb legális módja annak, hogy növelje a hírlevél feliratkozói bázisát. Hiszen, a játékban való részvételhez az Ön rajongójának engedélyezni kell az alkalmazás futását, és hozzá kell járulnia e-mail címe megadásához. Az alkalmazáshoz pedig semmi másra nincs másra szüksége, csak egy remek ötletre és egy jó kivitelező csapatra:

  • egy jó marketingesre, aki szállítja a remek ötletet, megírja a szövegeket és kidolgozza a játék utáni marketing automatizmusokat,
  • egy ügyes kezű dizájnerre, aki az alkalmazásnak vonzó külsőt ad,
  • és egy hozzáértő programozóra, aki telepíti facebook oldalára az alkalmazást és beüzemeli a játékot követő automata marketing rendszert.

Szeretném a figyelmét felhívni arra, hogy a nyereményjátékok elindítása előtt minden esetben nézzen utána az aktuális jogi szabályoknak, illetve a facebook nyereményjátékokra vonatkozó szabályzatának is! Mert a kellő tájékozottsággal súlyos büntetésektől kímélheti meg magát és vállalkozását.

Tipp 2#: Kösse össze hírlevél küldő szoftverét a facebook-al!

Ha van már eleve egy díjmentes tanulmánya, összefoglalója, vagy akár egy mini e-mailes tanfolyama a honlapján, amelyet a honlapon járó érdeklődője az e-mail címének a megadásával tölthet le, tegye elérhetővé a facebook oldalán is.

Mindezt úgy teheti meg, hogy a facebook-on is elérhető már az ún. feliratkozói űrlap készítése, melyet csak össze kell kötni a hírlevél küldő szoftverrel.

Ez a feliratkozói űrlap pontosan úgy működik, mint a cégének a honlapján. Érdeklődőjének meg kell adnia a nevét és az e-mail címét ahhoz, hogy az Ön által kínált tartalomhoz hozzájuthasson.

Ezt követően már csak annyi a dolga, hogy buzdítsa rajongói táborát, hogy nézzék meg, töltsék le, iratkozzanak fel az aktuális fentebb említett díjmentes tartalmára itt a facebook-on.

Magának a feliratkozói űrlapnak az összekötése a hírlevél küldő szoftverrel más és más, attól függ, hogy Ön milyen hírlevél küldő szoftvert használ. Ehhez látogasson el a hírlevél szoftver készítőjének honlapjára, vagy kérje weboldal fejlesztőjének a segítségét!

Tipp 3#: Reklámozza meg a hírlevelét!

Ha Ön rendszeresen hírlevelezik, hívja fel a facebook rajongói táborának a figyelmét erre! Reklámozza, promótálja bátran az éppen aktuális témában írt hírlevelét egy posztban, és csigázza a „lájkolóit”, hogy aki érdeklődik ez iránt a téma iránt, jöjjön, és iratkozzon fel az Ön hírlevelére, mert a „szaftos” részleteket csak onnan tudhatja meg.

Remélem, hasznos tippekkel tudtam Önnek szolgálni ahhoz, hogy akár rögtön hozzá is lásson facebook rajongói táborának ügyféllé konvertálásához!

Arra sarkallom Önt, hogy továbbra is használja a facebook-ot, mert kiváló, oldott, barátságos kapcsolatot tud teremteni az Ön cége és rajongói között, de törekedjen arra is, hogy minél több követőjének megszerezze az e-mail címét, hiszen bevétele ebből lesz!

Sikeres marketinget és sok-sok elégedett, visszatérő vásárlót kívánok Önnek!

Share This: