Kintlévőség-kezelés marketinggel

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

 

 

 

 

Nagyon kellemetlen téma a kintlévőség-kezelés. A legtöbb cég életében ez egy valódi horrorsztori, hiszen hiába érzi úgy, hogy elvégezte a dolgát, teljesítette a szolgáltatást, legyártotta a terméket és kiállította róla a számlát, gyakran kellemetlen emlékeztetni az ügyfeleket, hogy „bizony ideje lenne már kifizetni..”!

Talán Ön is egyetért velem, hogy ez nagyon frusztráló tud lenni:

Futni a saját pénzem után, pedig becsülettel teljesítettem a saját feladatomat, kötelezettségem és a másik fél mégsem értékeli azzal, hogy gyorsan és pontosan fizet, hanem húzza az időt…

… vagy éppen az előrefizetésnél húzza a kapacitásomat azzal, hogy megrendel, kvázi lefoglalja a kapacitásait, aztán mégsem fizet, így csak benne állnak az értékes munkaórák, napok ahelyett, hogy pénzt termelne.

Mitől annyira kellemetlen szólni ezért:

  • mert nem akarja sürgetni a másik felet
  • mert tudja, hogy bonyolult az apparátus, időbe telik, amíg a pénzügyre eljut a számlája
  • mert nem akar úgy tűnni, mintha türelmetlenkedne, csak a pénzre hajtana
  • tart tőle, hogy a későbbi értékesítési célú kapcsolatfelvételt kínossá teszi
  • kellemetlenséget okoz az ügyfelének

Ezeknek az aggályoknak a többsége azonban csak az Ön fejében él. Egy pici kis változtatás a kommunikációs stratégián, és máris nem lesz kellemetlen a fizetést emlegetnie az ügyfeleinek.

 

Mit kell megváltoztatnia?

Építse be a marketingjébe, hogy időben, gyorsan fizetni JÓ! Előnyei vannak. Ezért ne legyen az ügyfélnek kérdés, hogy mielőbb rendezze a számlát.

Nálam személy szerint az a módszer vált be a legjobban, hogy a tananyag és tréning megrendelőket a megrendelés után néhány órán belül, vagy másnap felhívjuk, és megköszönjük a megrendelést. Előre fizetősek a szolgáltatásaink, ezért addig nem lesz biztos a tréning hely, és nem indul el a tananyag, amíg nem fizet az ügyfél.

Természetesen a bájos hangon kívül van más marketing fegyver is a tarsolyunkban, amivel meg lehet finoman sürgetni a vásárlókat.

 

Az egyik legegyszerűbb az automata emlékeztető e-mailek csatasorba állítása. Egyszer kell csupán megírnia, és jól beállítania, és szépen elvégzi Ön helyett a piszkos munkát, és emlékezteti a megrendelőket, hogy itt az ideje fizetni!

Az is lehet egy ösztönző a gyors fizetésre, ha kap valami extrát az ügyfél. Egy plusz ajándékot, egy kedvezményt. Nálunk nagyon jól működik az ingyenes házhozszállítás és az ajándék Ügyféltípus kártya a könyv és a tananyagok mellé.

Ugyanígy lehet motiváló az is, ha az időben fizetők számára olcsóbb egy termék vagy szolgáltatás. Erre nagyon jó példa az, hogy a nagyvállalati üzletágunkban, ha valaki a megadott határidőn belül igent mond az ajánlatomra, akkor jelentős kedvezménnyel kaphatja a meg a tréninget. Ezzel jutalmazom a gyors döntést hozó cégeket.

 

erme

Az idei évben óriás sikere volt a születésnapi akciónknak, ahol az volt a jutalom az időben fizetőknek (ha 5 napon belül kiegyenlítik a számlát), akkor a megrendelt tananyag mellé választhattak abban az árkategóriában még egy tananyagot, vagy ha tréningre jelentkeztek, akkor díjmentesen hozhattak magukkal egy vendéget. Tehát mondhatom azt, hogy a gyorsan döntők, azonnal fizetők 50% kedvezményben részesültek így.

Ezzel az ajánlattal a 2 hónap alatt több százan éltek, és alig volt 1-2 ügyfél, akinek nem adhattuk oda az ajándék tananyagokat vagy a vendég hozásának lehetőségét..

 

Ebből is láthatja, hogy egy ügyes marketing üzenettel megelőzheti a kellemetlen telefonhívásokat és azt, hogy a kintlévőségeit behajtó céggel kelljen megszereznie!

Sikeres kintlévőség kezelést kívánok Önnek is!

Szombati Orsolya

személyiség-tipológus, a Profonte Management és Sales Akadémia alapítója

Share This: