Melyik marketing eszköz mire való? – 2. rész

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

 

Marketing eszközöket bemutató bejegyzésem első részéhez kattintson!

A weblap mellett a közösségi oldalak a másik legsokrétűbb online marketing eszközök. Ezek mind nagyon trendi és közvetlen lehetőségek, hogy a vásárlókkal kapcsolatot tartson a cége. A Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Pinterest mind-mind más platformok, más –más kommunikációs stratégiával lehet rajtuk érvényesülni. Közös jellemzőjük, hogy mindegyik lehetőséget ad a kétoldalú interaktív kommunikációra a cége és a vásárlója között. Extra tipp: Ez az egyik legolcsóbb piackutatási módszer napjainkban. Ösztönözni kell a követőket, hogy beszéljenek arról, hogy mi foglalkoztatja őket a vállalkozása témakörében. Ez alapja lehet új értékesítési modellek kidolgozásának, vásárlói célcsoport meghatározásának, termékfejlesztésnek, PR megjelenések előkészítésének vagy éppen a következő blog vagy hírlevél megírásának.

A közösségi oldalak többsége a hirdetési bevételekből tartja fenn magát. Bizonyára már Ön is találkozott a Facebookon vagy a Youtube-on hirdetésekkel. A folyamatos fejlesztésnek köszönhetően nagyon jól célozhatóak ma már a célcsoportok, így Ön nagyon hatékonyan tudja eljuttatni az üzenetét a potenciális vásárlói részére.

Például, ha Ön esküvői fotósként a jegyes párokat keresi, akkor ezek a rendszerek már nagyon pontosan meg tudják célozni őket.

A közösségi oldalak napjainkban egyre inkább minőségi csatornákká válnak, a célzási lehetőségeknek köszönhetően. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy ezek a csatornák szórakoztatásra vannak kitalálva, így a felhasználók elsősorban nem azért mennek rájuk fel, hogy vásároljanak.  Éppen ezért érdemes ezt elsősorban feliratkozó gyűjtési forrásként használni. (Természetesen léteznek olyan iparágak, ahol ezek a csatornák a közvetlen értékesítést is hatékonyan szolgálják.)

Nagy előnye a közösségi portálokon történő hirdetésnek az offline megoldásokkal szemben, hogy rendkívül olcsó. Az online eszközök az anyag-, gyártási-, és terjesztési költségek megspórolása révén tudnak sokkal olcsóbb megoldást kínálni az Ön értékesítési folyamatainak a támogatásában.

Talán a leggyakrabban használt online hirdetési lehetőség a Google Adwords. Ennek több szintje van, az egyik leggyakrabban használt a banneres hirdetés a display hálózaton azok számára, akik még nem tudják, hogy vásárolni szeretnének. Ezzel Ön egyfajta vágyat kelthet a neten barangolókban a termékei iránt. Illetve a másik fontos szerepe a display hálózatnak, hogy remarketinggel „utána tud nyúlni” azoknak, akik már jártak az Ön honlapján, de valamiért például megszakították a vásárlási folyamatot pedig már helyeztek terméket a kosárba.

Azt tanítja a klasszikus marketing elmélet, hogy az érdeklődőnek legalább 27 alkalommal kell találkozni az Ön üzenetével, mielőtt vásárolna. A remarketing eszköz ebben segít, hiszen célirányosan követi a leendő vásárlóját. Mindenütt az Ön hirdetésével találkozik, akárhol barangol éppen az interneten.

Azok számára, akik már tudják, hogy szükségük van egy termékre vagy szolgáltatásra a Google keresési hálózatán tudunk hatékonyan hirdetni. Ez a jól ismert kulcsszavas hirdetés.  Az online csatornák között az egyik leginkább minőségi érdeklődőket szolgáltató csatorna. Ez annak köszönhető, hogy olyan látogatókat hoz az Ön oldalára, akik már keresik az Ön termékét vagy szolgáltatását.  Ahhoz, hogy jó helyezéseket érjen el a keresőben, és az Adwords hirdetései is releváns találatként jelenjenek meg az ügyfelek számára fordítson gondot a weboldal tartalmának folyamatos fejlesztésére.

net

Érdemes szakértő segítségét kérni az Adwords fiók helyes beállításához, mert ez sokkal költséghatékonyabb megoldás, mint a saját vállalkozása profitján megtanulni a gazdaságos, eredményes Adwords hirdetési fogásokat. Ha Ön hangszereket árul, akkor a zeneletöltéshez kapcsolódó kulcsszavakra nem felétlenül érdemes hirdetnie. Ahhoz, hogy Ön megtudja, mire kell hirdetnie, kulcsszó kutatással lehet fényt deríteni.

Ha már ezzel is profin bánik, érdemes átgondolni, hogy milyen mobil applikáció segítheti az árbevétel növelést. Manapság már szinte mindenki okos telefonnal a zsebében jön-megy, így ez egy nagyon fontos marketing eszköz lesz rövid időn belül.

A marketingesek körében van egy szállóige: „A reklámra elköltött összeg egyik fele pénzkidobás. Bárcsak tudnám, hogy melyik!”

Erre a fogós kérdésre nyújt választ Önnek a Google Analytics. Segítségével össze tudja hangolni a honlapja statisztikáit, a különböző online hirdetési csatornáival, így pontosan tudni fogja, hogy melyik az a forrás, ami vásárlókat szállít a vállalkozásának, és melyik az, amelyik csak a költségeket növeli. Ennek segítségével a gyengébben teljesítő hirdetések, csatornák optimalizálhatóak a nagyobb konverzió elérése céljából.

Ezek az offline és online eszközök mind-mind képesek arra, hogy jelentős bevétel növekedést hozzanak az Ön cége számára is. Meg kell találni azt a marketing eszköz mixet, ami az Ön számra a leghatékonyabb. Kezdetben érdemes 2-3 csatornát kiválasztani, és folyamatosan fejlődni a használatukban, optimalizálni az eredményeiket. Ha egyszerre túl sok csatornát kezd el használni, akkor az energiája és a büdzséje hamar szét fog forgácsolódni látványos eredmények nélkül. A kezdéshez én azt javaslom, hogy a honlapra fektesse a legnagyobb energiát, hiszen egy átláthatatlan, hiányos honlap akkor sem fog vásárlókat hozni Önnek, ha az éves profitot befekteti online hirdetésekbe.

Sikeres, árbevétel növelő marketinget kívánok!

 

Share This: