Mikor és hogyan érdemes használnia az e-mail listáját a Facebook hirdetésekhez?

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

 

 

Napjainkban az egyik legbefolyásosabb marketing eszköz a Facebook. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően ma már olyan pontos és aprólékos célzási lehetőségeket ad, hogy szinte személyre szabottan tudunk hirdetni a csatornán. És itt még nem állt meg a fejlesztés..

Többször írtam már róla, hogy a kampányok során törekednünk kell rá, hogy több platformon érjük el az érdeklődőket. Ehhez ad kiváló segítséget a Facebook azzal, hogy a már meglévő adatbázisainkat feltölthetjük a hirdetési fiókunkba. A feltöltött adatokból kikeresi a felhasználókat, hogy kit talál meg a saját rendszerében is. – Jellemzően a céges e-mail címeket nem fogja, hiszen a többségünk a profilját privát e-mail címmel regisztrálta. –

Az így megtalált felhasználókat máris legalább 2 csatornán tudja elérni Ön is: a Facebookon hirdetéssel és az e-mail címén vagy telefonon, attól függően, hogy milyen listából indult ki.

Milyen listák alkalmazhatóak a Facebook hirdetésekhez?

  • e-mail
  • telefonszám
  • Facebook ID (ha korábban futtatott alkalmazást, és az regisztrálta az azonosítókat)
  • mobil azonosító listák

Milyen formátumra lesz szüksége?

Vagy egy .csv vagy egy .txt kiterjesztésű fájlra, amelyben 1 oszlopban szerepel az összes adat (csak az e-mail címek vagy telefonszámok például, név és más adatok nélkül). Erre azért van így szükség, mert a hirdetési fiókjába nem az eredeti adatokat tölti fel, hanem egy hash kódolással titkosított adatsort. Ezeket a titkosított adatokat hasonlítja össze a rendszer a felhasználók ugyancsak titkosított adataival. Ezzel őrizve meg az adatbiztonságot.

felhő_k

Nézzük tehát, hogy mire használhatja a feltöltött adatokat a Facebook hirdetési rendszerében?

  • a saját adatbázisából (telefonszám, e-mail cím, Facebook azonosító, vagy mobil azonosító alapján) megkeresheti a felhasználókat a közösségi hálózaton (Custom Audience).
  • a kikeresett userekből listákat készíthet, amelyeket a hirdetések célzásához vethet be.
  • kereshet hozzájuk hasonló (Lookalike Audience) embereket, akiket célozhat. Pl. a vásárlóihoz hasonló felhasználókat.
  • a listákat kombinálhatja szűrőként a hirdetések célzásához (pl. ha a hírlevél feliratkozókat célozza meg egy új belépő termékkel, de azokat, akik már vásároltak Önnél ki szeretné zárni ebből a )
  • nem csak feltölteni, hanem készíteni is tudunk vele úgynevezett remarketing és retargeting listát azokból, akik jártak már egy adott oldalon (csak onnantól kezdve épülnek ezek a listák, hogy a mérő kód bekerül a honlapja forráskódjába)

Jól látható, hogy ezek a lehetőségek egy kampány során óriási segítséget adhatnak Önnek is, hogy pontosan azokat érje el a közösségi csatornán, akiket a hírleveleivel, vagy a honlapjával már elkezdett beizzítani.

A Facebook ezekkel a hirdetési lehetőségekkel páratlan lehetőségeket nyújt Önnek, hogy sokszínű kommunikációval, több platformon nagyon pontos targetálással érje el a kampányai célpontjait (legyen az már meglévő lead, vagy hasonló típusú ember), így elérve a lehető legtöbb konverziót.

Mikor érdemes használni az egyes listatípusokat?

  • saját közösséget az értékesítési kampányokhoz, e-mailes vagy offline megerősítéssel
  • hasonló célközösségeket leginkább az adatbázis építéshez érdemes használni, azaz csali termékek hirdetésével elérni, hogy feliratkozzanak az e-mail listájára
  • remarketing vagy retargeting listaépítéssel pedig azokat az érdeklődőket tudja visszahúzni az értékesítési csatornába, akik konvertálás nélkül hagyják el a weboldalát

Próbálja ki a különböző listákban rejlő lehetőségeket (saját vagy hasonló közönségek, remarketing listák) és bővítse velük vásárlói körét folyamatosan.

 

Szombati Orsolya

személyiség-tipológus, a Profonte Management és Sales Akadémia alapítója

 

Share This:

Egy hozzászólás a(z) “Mikor és hogyan érdemes használnia az e-mail listáját a Facebook hirdetésekhez?” bejegyzéshez

  1. Visszajelzés: A címlista építés gyors és hatékony módszerei | Bisnode

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.