Milyen egy hatékony sales oldal?

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

 

Ha Önnek is van már honlapja, akkor biztosan szeretné tudni, hogy ez hogyan dolgozhatna automatikusan, Ön helyett. Hogyan hozhatná a megrendeléseket 0-24 óráig megállás nélkül..

Bizonyára Ön is ismeri azt a statisztikát, amely szerint a weboldal 100 látogatójából 10 érdeklődik a termék/szolgáltatás iránt, viszont csak 1 fog vásárolni.

Miért van ez vajon így? Miért nem vásárol a másik 9, akiben benne van a lehetőség, hiszen az Ön termékére szüksége lenne, megoldás lenne a problémájára?

Azért, mert a honlapja nem győzi meg az érdeklődőket. 100-ból 95 honlapnál a mai napig az a legnagyobb hiba, hogy nem a vevőről, és az ő problémájáról szól, hanem a termékről.

Vegyük a következő példát:

Példa János vállalkozó honlapján többféle színű szilikon tojáshordozót lehet vásárolni. A tojáshordozók 4-6- vagy 10 darab tojás szállítására alkalmasak. S-XL méretű tojásokig.

Az ára a 4-es tojáshordozónak: 100 Ft, a 6-osé: 200 Ft, a 10 darabosé: 300 Ft

  • Önnek szüksége van tojáshordozóra? Szuper, akkor Ön az a bizonyos 1%!
  • Ön lát fantáziát a termékben? Akkor Ön az érdeklődők 9%-a közé tartozik, de gyanítom, hogy nem fog vásárolni!
  • Fogalma sincs róla, hogy mi ez, és mire jó? Akkor bizony Ön a látogatók 90%-a közé tartozik, garantáltan nem fogja megvásárolni a terméket, hiába fantasztikus és hiánypótló!

A probléma az, hogy a honlap egy hagyományos termékkatalógusként üzemel. Az előző példából kiindulva Ön tudja például, hogy milyen problémára nyújt megoldást a tojáshordozó?

Ha a termékleírás a megoldható problémákra fókuszál, akkor az érdeklődő 10%-ból, nem 1 % lesz vásárló, hanem akár mindenki. Mit kellett volna Példa Jánosnak kiírnia a termékéhez?

Önt is zavarja, hogy a húsvéti locsolkodás közben gyűjtött szép hímes tojások rendre összetörnek mire hazaérnek vele?

Ön is szeretné, ha a piacon beszerzett szép és egészséges házi tojások hazafelé nem törnének össze a rozoga papír tojástartóban, vagy éppen a nejlon zacskóban?

Ön is szeretné a hűtőszekrényében rendszerezetten, biztonságban tárolni az egyre drágábban beszerezhető tojásokat?”

felhő_k

Talán már ezekből a példákból is látja, hogy nem is annyira ostoba a termék, lehet ezt használni… pedig a környezetvédelem kártyát még be sem vetettük az egyszer használatos műanyag és papír tojástartók ellen!

Ha az alapelvet sikerül elsajátítania, azaz a termékeket a vevő szemszögéből vizsgálni máris egy óriási lépést tett azért, hogy a honlapja megsokszorozza a bevételeit! A következő lépéseket már egyszerűen egy check lista segítségével is meg fogja tudni tenni azért, hogy az érdeklődő nagy része vásároljon Öntől.

Hogyan építse fel az értékesítő oldalát? (minden termékoldalát)

  1. Találja meg azokat a problémákat, amelyekre a terméke vagy szolgáltatása megoldást nyújt
  2. Írjon egy figyelemfelkeltő címsort! Pl. Lejárt a törött hímes tojások ideje!
  3. Az alcímben, vagy az első bekezdésben vázolja fel a címsorban említett problémát! Pl. Önt is zavarja, hogy a húsvéti locsolkodás közben gyűjtött szép hímes tojások rendre összetörnek mire hazaérnek vele?
  4. Járja körbe a problémát, vessen fel újabbakat, azaz szélesítse azoknak a körét, akiket érdekelni fog a terméke! Mutassa meg, mennyivel jobb lenne az olvasónak, ha nem lenne a problémája. Pl. Nem kellene kidobni a gondosan elkészített hímes tojásokat, hanem sokáig a lakás dísze lehetne.
  5. Van megoldás! Ez az a rész, ahol először mutatja be a terméket, most említheti meg, hogy a fenti problémákra létezik ellenszer!
  6. Kinek való, kinek nem való a termék. Igen, meg kell határoznia, hogy ki az Ön célcsoportja és ki nem az. (Nem létezik olyan termék, ami mindenkinek jó!) Pl. A tojáshordozó azoknak való, akik szeretik a friss házi tojást. Nem való azoknak, akik csak hipermarketben vásárolnak tojás. Érdemes 3-4 szempontot felsorolás szerűen leírnia mind a két csoporthoz, ezzel egyértelműen kiszűrve a nem vásárlókat.
  7. Szemléltető példákkal, számokkal, adatokkal mutassa be a termék előnyeit: pl. 1200 elégedett tojáshordozó tulajdonos, több mint 15000 sikeres tojásszállítás.
  8. Kifogáskezelés. Ez az a pont, ahol a 9% érdeklődőből 6-8%-ot vásárlóvá konvertálhat. Az emberek azért hezitálnak a vásárlás előtt, mert maradnak kérdéseik, nem biztosak benne, hogy az adott termék valóban megoldást fog-e jelenteni az Ő személyes problémájára. Ehhez a kifogásokat kezelni kell. Pl. Sokan azt gondolják, hogy vásárlás előtt nem fog eszükbe jutni, hogy elvigyék a tojáshordozót is! A tojáshordozót úgy alakítottuk ki, hogy a külső zsebében elhelyeztünk egy kis jegyzettömböt a bevásárló listának, így máris kéznél van!
  9. Bónuszok és Ajánlat. Ezen a ponton érdemes finoman meglöknie a vásárlót, hogy még mit nyer a termékkel, pl. extra jegyzettömböt ajándékba, ha elfogy az első, legyen helyette új. Így a maradék kétségek is elszállnak! Aztán bedobni az árat, hiszen a vevő épp megnyugodott, a termék ellen nincs kifogása!
  10. Referenciák. A termék felhasználóitól kapott ajánlások akár már a 6. ponttól jól elhelyezhetőek. Nem kell túl sok, 2-3 elegendő elszórtan, vagy az ajánlat után tömbösítve. Ezek az ajánlások, referenciák legyenek a lehető leghitelesebbek. A fotó vagy a videó ajánlás sokkal erősebb, mint egy keresztnévvel aláírt sima szöveg. A kiválasztásánál kerülje a bálványozó referenciákat, hiszen a „túl sok a jóból” kizökkentheti az olvasót a vásárlási folyamatból, gyanút kelthet benne.
  11. Adjon erős és lehengerlő garanciát. Sokkal jobbat, mint amit a törvényi kötelezettség előír. pl. 50 év garancia a szilikon tojáshordozóra , vagy Ajjaj garancia: ha mégis összetörne benne a tojás díjmentesen készítünk egy egyéni, 2-szer vastagabb hordozót Önnek!
  12. Foglalja össze a legfontosabb előnyöket, bónuszokat, írja le, hogy hogyan zajlik a vásárlás, mit kell róla tudnia a vásárlónak.
  13. Kérje el a megrendeléshez szükséges adatokat.
  14. Küldjön automatikusan visszaigazolást a megrendelésről, egy köszönő levélben.

Tudom, most azt gondolja, hogy elsőre kissé hosszadalmas egy sales oldal elkészítése. Azonban, ha az alap látásmódot elsajátítja, a többi elemet könnyedén meg tudja majd fogalmazni. A termék bonyolultságától függ majd, hogy mennyire lesz hosszú az sales oldal. Ha egy összetett szolgáltatást szeretne értékesíteni, akkor hosszabb értékesítési oldalt kell hozzá írni, hiszen többféle problémát kell „fájdalmassá tenni”. Többféle előnyt lehet és kell hangsúlyozni, valamint a vásárlást akadályozó kifogásokból is többet kell majd kezelnie. A minőség kárára ne rövidítsen, de kerülje a túl sok felesleges leírást tartalmazó megfogalmazást is, mert ellaposodik a szöveg, és az olvasó félúton otthagyja.

Tablet PC shows latest news on screen, which lying on work place.

Ahhoz, hogy az érdeklődő a megfelelő érzelmi „hullámvasúton” menjen keresztül, azaz hogy érezze a probléma frusztrációját, majd a megoldás létezésének örömét és a lecsendesülés alatt (kifogáskezelés, bónuszok, ajánlat) se veszítsük el fontos, hogy megfelelő sorrendben alkalmazzuk az egyes elemeket. Így az oldal végére az olvasó VÁSÁRLÓVÁ érik.

A szövegezésnek fontos szerepe van, rövid videókkal, képekkel fokozható a hatása, de fontos, hogy ne szakítsa ki a gondolatmenetből az olvasót (pl. egy hosszú termékbemutató videóval), tartsa meg végig a dinamikát.

Az is segíti az üzenet célba jutását, ha az olvasó úgy érzi közvetlenül neki írta a szöveget, azaz ha megszólítja. Úgy, ahogyan én is teszem most Önnel. Ez a hatás fokozható, ha a 4 féle ügyféltípus nyelvén fogalmazzuk meg az előnyöket és a kifogásokat ennek tükrében kezeljük. Erről részletesebben olvashat a Sales blogon.

Konklúzió:

Alapvetően Önnek is másképpen kell hozzáállni az online értékesítéshez, hogy a honlapja a tukmálóból vevőszerző üzemmódba kerüljön. Úgy kell az érdeklődőkkel foglalkoznia, mintha Ön személyesen tenné azt. Fel kell csigáznia, megoldást nyújtania, választ kell adnia minden elbizonytalanító kérdésre, megajándékoznia a vásárlót, hogy azt érezze: különleges. Építse fel úgy a weboldalát, hogy a vásárlóról szóljon, ne a termékről vagy a cégéről! Higgye el, az eredményei meg fognak sokszorozódni!

(Többek közt azért is, mert a keresők szeretik a tartalmas, sok kulcsszót tartalmazó leírásokat, így gyakrabban adja ki organikus találatként is az Ön oldalát.)

A legjobb hír, hogy egy jó értékesítési oldalt csak egyszer kell elkészítenie, és sokáig stabilan fogja a megrendeléseket szállítani Önnek!

Sikeres sales oldal készítést kívánok Önnek is!

 

Szombati Orsolya

személyiség-tipológus, a Profonte Management és Sales Akadémia alapítója

www.sales-akademia.hu

www.marketingkivitelezes.hu

Share This: