Mobil-fizetés, az új trend

2016. május 5.

Az okostelefonjaink már rég túlléptek telefon funkciójukon. Ez nem kérdés, ez tény. Eleinte fokozatosan lettek szórakoztatási eszközök, gondoljunk csak az oly népszerű játékokra, majd szinte észrevétlenül váltak egyfajta mobil-pénztárcává.

www.wired.co.uk

www.wired.co.uk

A mobil-fizetések lebonyolítása egyre inkább elfogadottá válik, a Federal Reserve Board felmérése szerint az okostelefonnal rendelkezők közel 21%-a használta a mobilját fizetésre az elmúlt 12 hónapban, és a mobil-fizetést használók 55% vallotta magát “nagyon elégedettnek” élményeivel kapcsolatban. De honnan tudhatjuk, hogy a mobil-fizetések kedveznek-e vállalkozásunknak?

Kik a vásárlóink?

Mielőtt eldönthetnénk, hogy a mobil-fizetések jót tesznek-e vállalkozásunknak, meg kell határoznunk a célközönségünket. Kezdésként vessünk egy pillantást potenciális vásárlóink múltbeli vásárlási szokásaira. A személyes kontaktust kedvelik egy üzlet lezárásánál, vagy egyre inkább függetlenednek az ilyesmitől, bízva az internetben és okos eszközökben? A könnyen elérhető fogyasztói mutatók felhasználásával és a független szervezetek felméréseivel közelebb kerülhetünk a vásárlóink által preferált fizetési mód meghatározásához, így a döntést is könnyebben hozzuk majd meg.

A mobil-fizetés veszélyes?

Az interneten lebonyolított mobil-fizetések új biztonsági kihívások elé állítják mind a vevőket, mind a szolgáltatókat. A nem megfelelően tárolt fizetési adatok például lehetőséget teremtenek azok ellopására és a velük való visszaélésre. Ha vásárlóink adatai rossz kezekbe kerülnek emiatt, az nemcsak büntetést és jogi eljárást, de hírnévromlást is von maga után. Mielőtt bevezetjük cégünknél a mobil-vásárlást, dolgozzuk ki a különböző kockázatkezelő folyamatokat, hogy megvédhessük vásárlóink legfontosabb információit. Ez jelentheti az adatok titkosításának ellenőrzését, de a tűzfalak megerősítését is.

Kik a versenytársaink?

A Juniper Research kiderítette, hogy a világ mobil-fizetéseinek értéke tavaly elérte az 507 milliárd dollárt, amely közel 40%-os növekedést jelent évente. Ez pedig annyit jelent, hogy versenytársaink nagy eséllyel vagy már alkalmazzák, vagy tervezik a mobil-fizetés bevezetését vállalkozásukban. Amennyiben cége megfelelő kockázatkezelő stratégiával rendelkezik, akkor üzleti stratégiáinak nagy része valószínűleg számol versenykörnyezettel, amely meghatározza, hogy vállalatának mikor kell elindulnia a mobil-fizetés ösvényén. A mobil-fizetést támogató vállalatok számát figyelembe véve sokat segíthet, ha megfigyeljük, a nagyobb cégek és multik hogyan alkalmazzák ezt a technológiát. Így könnyebben eldönthetjük, hogy szükségünk van-e a mobil-fizetés alkalmazására a fizetési stratégiánkon belül, felkészült-e rá a cégünk és vajon vásárlóink használják-e majd ezt a lehetőséget.

 

Share This: