Segítség! Lopnak!

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

 

Ha Önnek már van weboldala, pláne, ha Önnek JÓ weboldala van, amelyek kiváló, vevővonzó szövegeket helyezett el, akkor megeshet, hogy egy szép nap megáll Önben az ütő, amikor meglátja, hogy az izzadságos kemény munkával összehozott webszövegeit valamely feltörekvő versenytársa copy-paste-tel elvitte…

Bosszantó. Már ha kiderül… De hogyan szerezzen erről tudomást?

Ha van mit féltenie, akkor azt javaslom Önnek, hogy mihamarabb állítsa be a Google kulcsszó-figyelő szolgáltatását, amelyet itt tud megtenni:

http://www.google.com/alerts

blog Orsi kép 14.06.16

 

A keresési lekérdezésekhez írja be azokat a kulcsszavakat, amelyeket figyelni szeretne. Például, ha Ön autóflottát kezel, akkor ezt írja be: flottakezelés, ha egy bizonyos márkájú garázskapukat forgalmaz, akkor például ezt: Hörmann garázskapuk.

Adja meg értelemszerűen a figyelés opcióit, valamint a saját e-mail címét, amelyre a Google automatikus üzenetet fog Önnek küldeni, amikor az Ön által megadott kulcsszóra új tartalom kerül fel a webre.

Így azonnal fülön tudja csípni azokat, akik az Ön kútfőjéből származó tartalommal ékeskednek!

Első lépésként, azután, hogy elöntötte Önt a méreg, vegyen egy nagy levegőt és NE tegyen semmit! Legalább is semmi olyat, amely a másoló ellen irányul. Ne írjon neki, ne fenyegetőzzön, ne utasítgassa semmire.

E helyett rohanjon inkább egy közjegyzőhöz és közjegyzői ténytanúsítással igazoltassa, hogy az a bizonyos tartalom, abban a bizonyos időben ott volt annak a bizonyos weboldalnak a hasábjain.

Miért fontos ez? Azért, mert egy szerzői jogsértésért komoly összegeket vasalhat be az arcátlan másolóktól, egy életre megtanítva őket arra, hogy ez elítélendő dolog. Persze, ahhoz, hogy kötbérre tarthasson igényt, szüksége lesz arra is, hogy a weboldalán jól látható módon tegye elérhetővé a cége ÁSZF-jét, amelyet őszintén ajánlok Önnek, hogy ne ollózzon össze sehonnan, hanem egy céges jogásszal, a saját cégére és a saját üzletmenetére szabva készíttessen el! Ez egyfelől kötelező is a weblaptulajdonosok számára, másfelől költségeit tekintve egyáltalán nem megterhelő még egy kisvállalkozás számára sem.

A mi ÁSZF-ünk például így néz ki: http://www.sales-akademia.hu/hu/jognyilatkozat

(különös figyelemmel a kötbérkikötést nézze meg, mert az lesz,ami alapján behajtható igényt nyújthat be a másolói felé. Kötbérkikötése legyen nem túlzó és ésszerű, mert csak ekkor tudja jogi úton is érvényesíteni!)

Ha már megvan ÁSZF-je, amely korrekt kötbérkikötést is tartalmaz, Ön már észlelte a bajt, és megvolt a közjegyzői ténytanúsítás is, akkor második lépésként fogalmazzon egy érzelmektől mentes, tárgyilagos felszólító levelet a másolónak, amelyben:

– egyfelől felszólítja őt a jogsértő magatartás azonnali, de maximum 4 órán belül történő megszűntetésére.

– másfelől felszólítja a szerzői jogsértésért járó kötbér megfizetésére.

– harmadrészt közölje a jogsértővel egyértelműen, hogy milyen következményei lesznek annak, ha nem veszi le az Öntől másolt tartalmakat a weboldaláról, illetve ha nem fizeti meg Önnek a szerzői jogsértésért járó kötbért.

Ezeket a felszólításokat Ön is megírhatja és elküldheti e-mailben és postán a jogsértőnek.

(ha a kapcsolati menüben nem találja, hogy kihez tartozik a weboldal, vagy kit kellene megkeresni a tartalom eltávolíttatása ügyében, akkor ezen a linken keresztül lekérdezheti, hogy ki az adott weboldal tulajdonosa: http://www.domain.hu/domain/domainsearch/)

Sokkal erősebb azonban, ha mindezeket a felszólításokat Ön helyett az Ön cégjogásza készíti el. Sokkal nagyobb gyomorgörcsöt okoz, amikor a felszólítás ügyvédi fejléces papíron, ügyvédi aláírással érkezik meg a jogsértőhöz.

Ha pedig sikerült lezárni az ügyet, csináljon belőle precedenst!

Írja meg egy blogbejegyzésben (ugye vezet Ön is üzleti-szakmai blogot?) vagy írja meg hírlevélben – természetesen azonosítható személyes adatok nélkül – , hogy  ez és ez történt Önnel, aminek ez és ez lett a következménye. Ezzel tanítani fogja a piacát és a versenytársait is arra, hogy ezt Önnel nem lehet megtenni.

Keménynek tűnik a folyamat?

Igen, valóban az. De mielőtt sajnálni kezdené a webszövegeit másolókat, gondoljon arra, hogy vajon mit gondolhat az a potenciális vevő, aki ne adj’ Isten az Ön és az Ő weboldalán is ugyanazzal a szöveggel találkozott. Jó szívvel viselné azt a tudatot, hogy a leendő ügyfél azt gondolja, hogy Ön a másoló? Ugye, nem?

Éppen ezért, azt javaslom, hogy bátran mormolja el azt a kacifántos mondatot a bajsza alatt, ami kikívánkozik akkor, amikor meglátja a saját webszövegeit egy másik, konkurens oldalon.

…de aztán vegyen egy mély levegőt és az érzelmeit félretéve kövesse azt a folyamatot, amit fentebb javaslok. Meglátja: elég csak egyszer végigcsinálnia, és többé nem lesznek másolói.

 

Share This: