Senki sem szereti őket, mégis hatékonyak

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

 

 

 

 

Igen, a pop up-okra gondoltam. Általában, ha megkérdez bárkit a felugró ablakokról, mindenki lesújtó véleménnyel lesz róla. … és mégis működnek, mint marketing eszközök!

A jól beállított, nem túl gyakran felugró ablakok egy jó ajánlattal roppant hatékonyak tudnak lenni, sőt a legtöbbször a felhasználókat sem zavarják!

A saját oldalainkon a speciális kilépő pop up-ok napi 15-20 látogatót iratkoztatnak fel a hírlevél listánkra, akik vásárlás vagy tananyagletöltés nélkül szerettek volna elnavigálni tőlünk. Bízom benne, hogy Ön is egyetért velem abban, hogy ennyi látogatót nem szabad elengedni úgy, hogy nem hagynak maguk után elérhetőséget.

Alapvetően 2 típusát különböztethetjük meg a pop up-oknak:

  1. terelő pop up pl. egy újabb cikkre vagy termékre
  2. adatgyűjtő pop up

A terelő pop up-okkal célzottan tudja Ön is vezetni a különböző oldalak között az olvasóit, így felfűzve pl. egy cikksorozatot.

Az adatgyűjtő pop upokkal egyértelműen a feliratkoztatás a cél. Ezért cserébe valamilyen ajándékot: kupont, kedvezményt, tanulmányt vagy más csali terméket kell adnia. Érdemes úgy beállítani az adatgyűjtő ablakokat, hogy azok kilépési szándék esetén ugorjanak fel. Ez az egyik legkevésbé zavaró mód, és hatékonyan konvertálnak.

Egy ilyen kilépő ablaknál érdemes beállítani, hogy a kosár oldalakon fizetés után már ne ugorjanak fel, de pl. a fizetés vagy megrendelés elküldése nélkül elnavigálók számára igen.

A weboldalak elsődleges célja általában az ajánlat kérés vagy a termék eladás, így ezeket a célokat nem szabad gátolnia pop up ablakokkal. A másodlagos célt, azaz, hogy az érdeklődő e-mail címét megszerezze, remekül támogatja egy exit pop up.

Milyen egy jó pop up?

  • a megfelelő oldalakon ugrik fel
  • témába vágó ajánlatot ad (kupon, árkedvezmény, másik blog cikk ajánlója vagy termékajánló)
  • kellően csábító ajánlatot ad (önmagában néhány % kedvezmény lehet, hogy kevésbé motiváló, mint akár egy ingyenes csali, de ezt minden esetben le kell tesztelnie)
  • nem jelenik meg túl gyakran egy-egy felhasználónak (óránként maximum 1 alkalommal jelentesse meg 1-1 pop up-ját az adott felhasználónak)
  • megnöveli az oldalon töltött időt
  • növeli a konverziókat

Noha felhasználóként azt állítjuk, hogy nem szeretjük ezeket a felugró ablakokat, a gyakorlat azt mutatja, hogy a látogatók 20-70%-a mégis megadja adatait a felugró ablak hatására.

Éppen ezért Önnek is érdemes átgondolnia, hogy milyen speciális ajánlatokkal tudja elcsábítani a nézelődőket, hogy feliratkozzanak a listájára. Azokat pedig, akiket így feliratkoztat: azonnal el tudja érni e-mailben vagy akár remarketing reklámokkal, visszacsábítva a vásárláshoz.

A csali kiválasztásánál vegye figyelembe, hogy ha valaki nem iratkozott fel az oldalon található csalik hatására, akkor az egy pop up-ban felugorva sem izgalmas a számára. Minden esetben saját, egyedi csali anyagot vagy ajánlatot készítsen a felugró ablakaihoz, amelyet máshol nem érhet el.

Erre egy nagyon jó példa a Marketing Kivitelezés üzletágunk egyik partnere, akinél az online angol nyelvtanfolyamjának sales oldalán egy olyan exit pop up-ot vetettünk be, ami egy egyszeri down sell ajánlatot adott azoknak, akik vásárlás nélkül akartak kilépni.

Itt a kilépést azzal akadályoztuk meg, hogy a teljes csomag helyett egy időkorlátos csomagot ajánlottunk fel 3 hónapra, harmad áron. (.. és természetesen a 3 hónap vége felé elkezdtük felajánlani e-mailben, hogy ha nem végzett még a tanulással, akkor kiegészítheti a teljes csomagra a különbözet befizetésével.) Így gyűjtve be a teljes vásárlóértéket. Ehhez azonban elengedhetetlenül fontos az a mozzanat, amikor a teljes árú sales oldalról el akar navigálni vásárlás nélkül a látogató és a felugró ablak meggyőzi, hogy egy alacsonyabb árkategóriájú ajánlatot megnézzen..

Próbálja ki az általam is használt Optimonkot 14 napig díjmentesen, és ismerje meg a pop up-ok előnyeit! Bővítse vele a listáját sokkal gyorsabban, mentse meg a sales oldalairól elnavigálókat egy down sell ajánlattal és értékesítsen hatékonyabban!

Szombati Orsolya

személyiség-tipológus, a Profonte Management és Sales Akadémia alapítója

Share This: