„Üdvözöljük honlapunkon!”

Szombati Orsolya
online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója

 

Cégvezetőként bizonyára Ön is arra vágyik, hogy ha már százezreket, milliókat költött céges weboldalának elkészíttetésére, akkor az a weboldal termeljen is érdeklődőket, leendő vásárlókat cége termékeire és szolgáltatásaira.

Azonban, a legtöbb weboldal erre a célra teljesen alkalmatlan!

Tipikus hiba a weboldalak készítésekor, hogy ugyan a dizájn követi a kor elvárásait, marketing és értékesítési szempontból azonban mégsem hozza az elvárt eredményeket.

Ennek az első számú oka az, hogy „engedi” elmenni a látogatót a weboldalról anélkül, hogy rávette volna, hogy hagyjon maga után egy olyan nyomot, aminek a birtokában a cég képviselői később közvetlen ajánlattal is megkereshetik azt a potenciális vásárlót, aki a cég termékei vagy szolgáltatásai iránt a honlapot böngészve érdeklődött.

Mik lehetnek ezek a nyomok?

Például: e-mail cím, telefonszám, postacím…

A legtöbb honlapon fellelhető az a szarvashiba, hogy mindent el akar mondani magáról a látogatónak. A cég történetétől kezdve, a termékek és szolgáltatások leírásán át a legapróbb technikai paraméterekig. Azt azonban sokan szem elől tévesztik, hogy a honlapra érkező látogatót valami egészen más érdekli: ez pedig SAJÁT MAGA és az Ő egyéni PROBLÉMÁJA, amelyre a megoldást keresi.

Fő szabályként tehát érdemes elrugaszkodni a brossura-szerű kommunikációtól és egy más szemléletmódra váltani: nem a cégről és a cég által nyújtott szolgáltatásokról, hanem a látogatóról és annak fájó gondjairól kell beszélni!

Próbáljon belehelyezkedni egy kicsit a látogató helyzetébe! Mi érdekelheti őt? Milyen problémákkal küszködhet? Milyen gondolatok járhatnak a fejében? Mire keres megoldást?

Válaszolja meg ezeket a kérdéseket és az „Üdvözöljük honlapunkon!” helyett inkább indítson egy ehhez hasonló kérdéssel:

(riasztórendszer-szerelőknek) Előre retteg attól, hogy idén hogyan megy el nyaralni, anélkül, hogy a zsiványok kifigyelnék, hogy épp senki sincs a lakásban?

(nyári táboroztatóknak) Hosszú a nyár és kevés a szabadság? Mi értelmeset csináljon a gyerek, amíg Ön dolgozik?

(ingatlanosoknak) A nyár közepén mondott fel az albérlője és sürgősen le kellene akasztani valakit a fogasról, hogy pótolja?

Ugye, mennyivel érdekesebb egy ilyen felütés annál, mint: „Üdvözöljük Önt a Riasztószerelő Kft. weboldalán! Cégünk 1997 óta áll ügyfelei rendelkezésére magas minőségű, elérhető árú, megbízható riasztórendszerekkel. Testre szabott ajánlatainkért kérjük, vegye fel bizalommal cégünk munkatársaival a kapcsolatot!”

És hogyan juthat hozzá a weboldalát böngésző látogató elérhetőségeihez?

Tablet PC shows latest news on screen, which lying on work place.

1. Ajánljon fel egy letölthető anyagot e-mail címért cserébe

Például: Mi az az 5 dolog, amit a betörők mindig leellenőriznek egy környéken mielőtt akcióba lendülnek?

Milyen szülői praktikákkal érheti el, hogy gyermeke értelmesen és biztonságban töltse azt az időt is, amikor nincs az Ön szeme előtt?

3 tuti tipp, és lakásáért kapkodni fognak a jobbnál jobb bérlőjelöltek, akik közül Ön válogathat.

2. Adjon „extrát” telefonszámért cserébe!

„A kérjen visszahívást tőlünk, adja meg telefonszámát!” helyett írja inkább ezt: Írja be ide azt a telefonszámot, ahova elküldhetjük Önnek azt a kuponkódot, amellyel üzletünkben igényelheti ajándék távirányítóját!

Írja be ide azt a telefonszámot, ahova elküldhetjük Önnek azt a kuponkódot, amelyre kiválthatja gyermekének az idei év legnépszerűbb kalandregényét!

Figyelem! A kupon felhasználásának lehetőségeiről mindenképpen tájékoztassa a látogatót! Pl. írja meg a részleteket egy automata válasz e-mailben!

3. Gyűjtse be a postacímet is!

Ha szeretne postán is kapcsolatban maradni weboldalának látogatójával, akkor ajánljon fel egy olyan lehetőséget, amihez postai úton tud hozzájutni az illető!

Maradva az eddigi példáknál:

Ide postázzuk Önnek 10.000 Ft értékű kuponját, amelyet riasztórendszer/nyári tábor/ ingatlan-kiadási megbízás esetén tud felhasználni.

Ide postázzuk Önnek praktikus kiadványunkat/hanganyagunkat, amelyből megtudhatja: hogyan terelheti el pár házilag megoldható praktikával a betörők figyelmét az Ön lakásáról? / milyen programok kínálkoznak egy kisiskolás korú gyermek számára az Ön városában ezen a nyáron? / milyen házilag kivitelezhető trükkökkel dobhatja fel lakását, hogy ellenállhatatlanul vonzó legyen a megtekintőknek?

És ha begyűjtötte az e-mail címeket, mozgásba lendülhet a marketing gépezet!

Erről már korábbi cikkeimben írtam részletesebben. Ha nem olvasta őket, kattintson ide:

Bizalomépítés online: http://blog.bisnode.hu/marketing/bizalom-es-siker-az-online-ertekesitesben/

Email kampány recept: http://blog.bisnode.hu/marketing/egy-sikeres-e-mail-kampany-4-lepesbol-allo-receptje/

A vonzó ajánlat titkai: http://blog.bisnode.hu/marketing/hogyan-irjon-olyan-ajanlatot-amire-nem-lehet-nemet-mondani/

További tippeket és támogatást talál szakmai oldalainkon is:

Szombati Orsolya

www.marketingkivitelezes.hu

www.sales-akademia.hu

Share This: